راهنمای خرید انواع میخکوب

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای خرید انواع میخکوب

    انواع میخکوب

     میخکوب وسیله ای است که برای اتصالات بتن به فلز از آن استفاده می شود. تفنگ های میخکوب دارای انواع گوناگونی هستند که بسته به نوع کاربری و نیازی که به آن ها احساس می شود، دارای برند و مدل های متنوعی می باشند. این ابزار را می توان در بازارهای داخلی تهیه و خریداری کرد.

    همانطور که از نام این ابزار بر می آید، میخکوب وسیله ای است که به جای چکش می توان از آن استفاده کرد. عملکرد ساده میخکوب ها باعث شده است تا طرفداران بسیاری داشته باشند. خوشبختانه ماندگاری و عمر مفید آنها نیز بالا ارزیابی شده است و همین مزیت، آنها را بیش از پیش در معرض نگاه و توجه سازندگان صنعتی قرار داده است.

    میخکوب بادی

    انواع میخکوب بادی 

    میخکوب بادی وسیله‌ای است که قادر است صدها میخ را در بازه زمانی کوتاهی به صفحات مورد نظر محکم بکوبد. میخکوبهای بادی به یک کمپرسور هوا نیاز دارند. کمپرسور هوا نیرو و انرژی لازم را برای کوبیدن میخ‌ها در اختیار دستگاه می گذارد. این ابزار حرفه ای ضمن کارایی بالا خیلی دیر دچار استهلاک شده و می توان سالها از آن استفاده کرد.

    میخکوب های بادی از جهت توان و کارآمد بودن از انواع برقی و شارژی بسیار بهتر ارزیابی شده اند. نمره خوب این میخکوب ها باعث شده است تا طراحان و تولید کنندگان این ابزار، مدل های متنوعی از آن را در اختیار کاربران قرار دهند. ناگفته نماند، شما برای استفاده از این میخکوب ها محدودیتی در استفاده از نوع میخ و اتصالات آن ندارید.


    خرید انواع میخکوب بادی از فروشگاه ابزارماشین


    همانطور که می دانید، انواع میخکوب ها در سه رده مختلف بادی، برقی و شارژی قابل تقسیم‌بندی هستند. هر کدام از این دسته بندی‌ها از نظر قدرت و توان کاری متفاوت می‌باشند. در بین این سه اقلام، میخکوب بادی تنوع مدل بیشتری داشته و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    میخکوب بادی سوماک معروف‌ترین و معتبرترین میخکوبی است که استادکاران به فنی کاران تازه کار توصیه می کنند. ( چنانچه ما را تا انتهای این متن همراهی کنید، به صورت جداگانه به معرفی این برند می پردازیم)

    میخکوب شارژی نیز به گونه ای طراحی و ساخته شده است که با چاشنی عمل می کند. میخکوب ها دارای قدرت بالایی هستند و جهت پروژه های سنگین از آنها استفاده می شوند. هر چند که نوع سبک تر آنها نیز موجود است و می توان از آنها برای پروژه سبک و نیمه سنگین نیز استفاده کرد. شایان ذکر است، در تفنگ های میخکوب می توان از دو نوع گونه میخ استفاده کرد؛ میخ نفوذی و رزوه شده یا همان میخ دو سر اتصال.

     

     انواع میخکوب برقی

    همانطور که در قسمت بالا نیز ذکر شد، یکی از انواع میخکوب، میخکوب برقی است. این وسیله دارای مزایای متعددی است که می‌توان به این موارد اشاره کرد:

    این ابزار وزن کمی در مقایسه با میخکوب‌های بادی داشته و استفاده از آن راحت‌تر است. همچنین، از نظر قیمت نیز میخکوب های برقی اقتصادی تر بوده و نیازی به کمپرسور باد برای راه اندازی دستگاه ندارند. ضمن این که این وسیله از جهت نگهداری نیز در مقایسه با انواع دیگر آن آسان تر است.


    خرید انواع میخکوب برقی از فروشگاه ابزار ماشین


    در میخکوب های بادی یا پنوماتیک می بایست دستگاه را هر چند وقت یکبار به صورت منظم و دوره ای روغن کاری کرد تا زنگ نزد. در حالی که در میخکوب های برقی نیازی نیست که قطعات داخلی آن روغن کاری شود. مواردی که به عنوان مزیت برای این وسیله بیان کردیم، به معنی برتری آن نیست. بلکه تنها نشان می دهد که گاهی خرید و انتخاب میخکوب برقی نیز می تواند مناسب و توجیه پذیر باشد.

    در صنعت مبل سازی و کابینت سازی می توان از انواع میخکوب به ویژه میخکوب برقی استفاده کرد. میخکوب برقی در شمار پراستفاده ترین ابزارهایی قرار می گیرد که در صنعت در و پنجره سازی و ... نیز کاربرد دارد. این ابزار ضمن این که به کار استادکار سرعت می دهد، صدای کمی داشته و می تواند قطعات سخت را به آسانی کنار هم متصل کند. خوشبختانه برندهای مختلفی از این ابزار در بازار موجود است که می توان به این موارد اشاره کرد:

    • میخکوب برقی سوماک
    • میخکوب برقی رونیکس
    • میخکوب برقی المکس
    • میخکوب برقی تروتک
    • میخکوب برقی یوشیتا
    • میخکوب برقی اریکسون

    میخکوب دستی

     انواع میخکوب دستی

    درباره انواع میخکوب دستی نیز باید گفت، خوشبختانه اقلام متعدد و مختلفی از این ابزار در بازارهای ایران موجود می باشد. وجه تمایز میخکوب دستی با دیگر انواع میخکوب ها، در نوع نیرویی است که به آن وارد می شود. همان طور که از نام این ابزار پیداست، میخکوب دستی با نیروی دست کار کرده و می تواند قطعات را کنار هم چفت و بست بدهد.

    خوشبختانه قیمت میخکوب دستی در مقایسه با انواع دیگر این میخکوب ها کمتر می باشد. اگر نوع کاری که شما در اختیار دارید، سخت و پیچیده نیست می توانید به نوع دستی آن اکتفا کنید. این میخکوب ها قدرت و کیفیت بالایی داشته و می توانند با سرعت عمل خوبی که دارند بدون نیاز به چاشنی و برق و ... پروژه شما را به پایان برسانند.

    میخکوب دستی می تواند روی بتن، سنگ، پلاستیک، چوب و ورق آهن و ... مورد استفاده قرار گیرد. انواع میخکوب های دستی که در بازار موجود هستند، عبارت اند از :

    • میخکوب دو پایه
    • میخکوب نواری
    • میخکوب تیپو TIPO
    • میخکوب اسکا SK
    • میخکوب تی T
    • میخکوب کپسولی
    • منگنه کوب نوک بلند
    • استوپ بادی دو کاره
    • میخکوب پشت قاب زن یا وی زن ، پلاک زن و …

     

     انواع میخکوب بتن

    تفنگ میخکوب بتن نیز از انواع میخکوب به شمار رفته و کاربری بالایی دارد. این ابزار نیز با برق تامین نیرو می شود و جهت زدن میخ به بتن مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله کار میخکوبی را بسیار سریع و راحت انجام می دهد. با این همه، این ابزار نیز دارای محدودیت هایی نیز است.

    خوب است بدانید، میخکوب بتنی قابل استفاده برای چوب نیست زیرا موجب از بین رفتن سطح و لایه های چوب می گردد. طرز کار میخکوب بتنی به این گونه است که بعد از جا انداختن درست میخ ها و کشیده شدن ماشه، میخ به درون قطعات بتنی فرو می رود. اصلی ترین دلیلی که باعث می شود این ابزار مورد استقبال صنعت کاران قرار بگیرد، سرعت عمل و کیفیت آن است.


    با بهترین برند میخکوب بادی آشنا شوید


    درباره انواع میخکوب بتنی نیز باید گفت، این ابزار سه نوع تفنگ دارد که از جمله آنها، میخکوب بی سیم یا شارژی، برقی و هوای فشرده یا همان پنوماتیک می باشد. هر یک از این موارد دارای مزیت ها و نواقصی هستند که خوب است قبل از خرید به آن توجه کنید.

    تفنگ میخکوب بی سیم بوسیله گاز یا باتری تامین نیرو می شود. در واقع تکنولوژی که در این ابزار به کار رفته است باعث می شود تا میله های سوخت، مکانیسم نیلینگ را بهبود ببخشند. همچنین در آن از یک باتری نیز استفاده می شود که جهت اشتعال سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. بدین وسیله انرژی کافی برای کوبیدن میخ ها به سطح بتن فراهم می گردد. هر چند که به اندازه میخکوب پنوماتیک دارای قدرت و توان لازم نیست اما می توان از آن در پروژه های نیمه سنگین به راحتی استفاده کرد.

    انواع میخکوب شارژی

     انواع میخکوب شارژی

    در طراحی و ساخت انواع میخکوب شارژی از باتری بیست ولت استفاده شده است. این میخکوب با توانایی کوبیدن هزار و صد میخ و تنها با یک بار شارژ سرعت به انجام رساندن پروژه را بهبود داده و به آن کیفیت مثال زدنی می دهد. از این میخکوب برای سطوحی استفاده می شود که دسترسی به آن نقاط مشکل است.

    با کمک این ابزار می توان بین دو سطح، اتصال ایجاد کرد. این وسیله از آنجایی که نیاز به پمپ باد ندارد، هزینه تمام شده آن بسیار مقرون به صرفه تعریف می شود. ضمن این که استفاده از آن بسیار آسان بوده و وقت گیر نیست. شایان ذکر است این وسیله بیشتر در اختیار ام دی اف کاران قرار می گیرد. برند ها و مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد که می توان به این موارد اشاره کرد:

    • دیوالت
    • رونیکس
    • هیلتی
    • ریوبی
    • میلواکی
    • بوش و ...

     بهترین مارک میخکوب

    چنانچه از ابتدای این متن با ما همراه بوده باشید، با انواع میخکوب صنعتی آشنا شده اید. ما در این متن، گونه های مختلف آن را مورد بررسی قرار داده و برندهای معتبری که از این وسیله کارآمد در بازار موجود است، معرفی کردیم. با این همه یک سوال دیگر باقی می ماند؛ از بین معتبرترین برندها کدام یک می تواند به عنوان بهترین مارک میخکوب معرفی شود؟

    اگر از استادکاران و تکنسین های صنعتی این سوال را جویا شوید، تنها یک پاسخ به شما خواهند داد! میخکوب سوماک می تواند حرفه ای تر از انواع دیگر در پروژه ها به کار گرفته شود. سوماک برای تکنسین هایی که در زمینه نجاری، تولید لوازم دکوری، کابینت سازی، ماکت سازی، صنایع مبلمان و ... فعالیت دارند، نامی آشنا است. 

    سوماک یک برند تایوانی است که در تولید و معرفی محصولاتش بسیار موفق عمل کرده است. اگر بخواهیم از مهمترین انواع محصولات این شرکت نام ببریم باید به این موارد اشاره کنیم:

    میخکوب های سوماک با کیفیت بالایی که دارند قابل استفاده بر روی انواع مختلف سطوح هستند. ناگفته نماند این ابزار صنعتی از گواهی نامه استاندارد سی ایی اروپا نیز بهره‌مند است. گواهی نامه ایزو نه هزار و یک نیز تضمین کننده کیفیت این دستگاه می باشد.

    شایان ذکر است، میخکوب بادی یا اسکا زن ابزاری است که می تواند جهت متصل کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرد؛ به عنوان مثال می توان از این وسیله در چفت و بست کردن فلزات، پارچه، پلاستیک، چوب و ... استفاده کرد.

    چنانچه قصد دارید برای تعمیرات و باز و بسته کردن اسباب خانه از یک میخکوب استفاده کنید، ما به شما سوماک را معرفی می کنیم. این میخکوب در انجام پروژه های سنگین، نیمه سنگین و حتی خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات