بهترین برند میخکوب بادی

آنچه در این مقاله میخوانید
    بهترین برند میخکوب بادی

    بهترین برند میخکوب بادی

    انتخاب بهترین میخکوب بادی به دلیل کاربردی بودن آن در بیشتر صنایع، برای صنعتگران اهمیت زیادی دارد. با وجود کاربرد زیاد، این دستگاه دارای یک ساختار بسیار ساده است. بیشتر صنعتگران هنگام خرید این دستگاه به دنبال خرید بهترین برند میخکوب بادی هستند. چون هرچه کیفیت این نوع میخکوب بیشتر باشد کارایی و کیفیت آن نیز بیشتر است. در ادامه مطلب به معرفی بیشتر این وسیله پرکاربرد خواهیم پرداخت.


    خرید انواع میخکوب بادی با بهترین قیمت از فروشگاه ابزار ماشین

    طرز کار میخکوب بادی چگونه است؟  

    طرز کار میخکوب بادی به این صورت است که توسط قدرت باد، میخ را به سطحی که مورد نظر است می کوبد. قدرت باد این دستگاه نیز از طریق کمپرسور هوا تامین می شود. از میخکوب بادی معمولا در قسمت مونتاژ صنایع، جهت سرهم کردن تجهیزات و لوازم استفاده می شود. این سرهم کردن یک اتصال ساده نیست بلکه اتصالاتی را که میخکوب بادی انجام می دهد بسیار محکم هستند که به سادگی از هم جدا نمی شوند.

    البته علاوه بر اتصالات محکم، از این دستگاه در اتصالات موقت نیز استفاده می شود. از جمله کاربردهای میخکوب بادی اتصال صفحات چوبی، پلاستیکی، اتصال پلیت در سازه های بتنی و... است.

    انواع میخکوب بادی و کاربرد آنها 

    این وسیله دارای انواع مختلفی با توجه به ابعاد دستگاه و نوع میخ (ابعاد میخ) است. این انواع مختلف شامل میخکوب بادی دو پایه، سرگرد، تی، نواری، تیپو و SK است.

    میخکوب بادی SK

    این نوع میخکوب جزء بهترین میخکوب بادی محسوب می شود. چون در بیشتر کارهایی مانند ساخت انواع درب و پنجره، پارکت، پلاستیک، قاب عکس، دیوارکوب، چوب و روکش های درب استفاده می‌شود.

    میخکوب بادی تیپو

    از این نوع میخکوب در کارهایی مانند ساخت قاب عکس، اتصال قطعات پلاستیکی، اتصال قطعات چوبی و اتصال روکش درب استفاده می شود.

    میخکوب بادی تی

    این نوع میخکوب نیز جزء بهترین میخکوب بادی محسوب می شود. معمولا از این نوع میخکوب در اتصال قطعات انواع کابینت، درب و پنجره، دیوارکوب و پارکت استفاده می شود.

    انواع میخکوب بادی

    میخ هایی که در میخکوب بادی استفاده می شوند

    میخ هایی که در دستگاه میخکوب بادی استفاده می شوند دارای تنوع زیادی هستند. استفاده از هر نوع میخ با توجه به سطح مورد نظر متفاوت است. انواع میخ ها شامل میخ اس کا، میخ تی پو، میخ تی ان که همگی به صورت شانه ای عرضه می شوند هستند.

    تفاوت این چند نوع میخ در سایز آنها است. علاوه بر این، چند نوع میخ دیگر به نامهای میخ پالت که مختص ماشینهای پالت سازی هستند وجود دارند. شکل ساق و گیج این نوع میخ با توجه به نیاز مشتری تغییر داده می شود به عنوان مثال به صورت دنده ای، ساده و یا مته ای عرضه می شوند.

    یک نوع دیگر از میخ این دستگاه میخ نواری است. سر میخ های نواری به صورت گرد است و میخ ها دور یک مرکز پیچیده می شوند. میخ های پیچیده شده به دور مرکز در خشاب قرار داده می شوند و در چند نوع نواری ساده، دنده ای و مته ای به بازار عرضه می شوند.

    کاربرد میخکوب بادی

    مزایای استفاده از میخکوب بادی 

    میخکوب های بادی دارای ویژگی‌های زیادی هستند انتخاب بهترین میخکوب بادی نیز به این مزایا می افزاید. وجود این ویژگی‌ها سبب شده که از میخکوب های بادی در مقایسه با سایر میخکوب ها بیشتر استفاده شود. این ویژگیها شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    •  یکی از ویژگیهای این نوع میخکوب سبک بودن و ساختار بادی آن است. این ساختار سبب ماندگاری بیشتر آن در مقایسه با میخکوب های شارژی و برقی است. به عبارت دیگر استهلاک میخکوب بادی کمتر است. این استهلاک کم، سبب می شود که دستگاه نیاز به سرویس و تعمیر کمتری داشته باشد.
    •  ویژگی دیگر بهترین میخکوب بادی توان و قدرت بالای آن است. این میزان قدرت موتور سبب راحتی بیشتر کار می شود.
    • دیگر ویژگی میخکوب های بادی داشتن تنوع است. این میزان تنوع امکان انتخاب سایز میخ را با توجه به نوع کار فراهم می کند. تناسب نوع کار با میخ های استفاده شده نیز در نهایت سبب افزایش کیفیت کار می شود.

    بهترین برند میخکوب بادی

    در ادامه تعدادی از بهترین برندهای تولید کننده میخکوب بادی را با هم مرور خواهیم کرد:

    میخکوب بادی برند سوماک  Sumake

    میخکوب بادی سوماک از جمله بهترین میخکوب بادی موجود در بازار است. کیفیت این وسیله به دلیل سرعت بالای این دستگاه در کوبیدن میخ، البته به صورت اصولی و درست است. در بیشتر کارهایی مانند تولید مبلمان، کابینت سازی، نجاری و ... از میخکوب بادی استفاده می شود.

    دلیل محبوبیت برند SUMAK در بین صنعتگران نیز این است که میخکوب سوماک میخ را به طور کامل در سطح مورد نظر می کوبد و اثری از میخ در کار دیده نمی شود. دیده نشدن میخ در اینگونه کارها سبب زیبایی بیشتر نتیجه کار می شود.

    میخکوب برند سوماک ساخت کشور تایوان، و از دید صنعتگران بهترین برند میخکوب بادی محسوب می شود. این برند دارای چندین نوع میخکوب بادی است. از جمله مدل تیپو که در صنایع ماکت سازی، کابینت سازی و ... به کار می‌رود. از مشخصات ظاهری این نوع میخکوب بادی، داشتن دسته ضد تعریق در هنگام کار کردن است. دسته ضد تعریق سبب راحتی بیشتر در کار می شود. تمام مدلهای میخکوب بادی سوماک بر طبق استاندارد اروپا و با کیفیتی بی نظیر ساخته می شوند.

    دلیل انتخاب برند سوماک به عنوان بهترین برند میخکوب بادی علاوه بر داشتن کیفیت بی نظیر قیمت بسیار مناسب این برند است. میخکوب بادی سوماک دارای گنجایش بالای میخ در هر خشاب هستند که هرچه تعداد میخ بالا باشد سرعت انجام کار را بالا می برد، چون نیاز به تعویض خشاب را کم می کند.

    علاوه بر مواردی که در مورد کیفیت این برند گفته شد یکی از موارد مهم در مورد این نوع میخکوب وجود تعمیرگاه های مجاز این دستگاه، و همچنین وجود تمامی قطعات مربوط به دستگاه در صورت نیاز به تعویض است. یکی از مزیت های خرید میخکوب سوماک ضمانت و خدمات پس از فروش توسط نمایندگی این برند یعنی دنیای ابزارماشین است.

    میخکوب بادی سوماک

     

    نکات لازم برای خرید بهترین میخکوب بادی

    جهت انتخاب بهترین میخکوب بادی بهتر است قبل از خرید نکاتی در نظر گرفته شود. این نکات شامل مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می شود.

    • یکی از نکات اولیه جهت خرید بهترین میخکوب بادی این است که حتما این وسیله ضامن ایمنی داشته باشد. دلیل ضرورت وجود ضامن ایمنی این است که  مانع پرتاب ناگهانی میخ در اثر ضربه به دستگاه می شود.
    • نکته دیگر در هنگام خرید بهترین میخکوب بادی توجه به نوع خشاب و ظرفیت تعداد میخی است که دارد. هر چه خشاب دستگاه ظرفیت و گنجایش تعداد میخ بیشتری داشته باشد سرعت کار بالاتر می‌رود.
    •   بهتر است ماشه (گیره) دستگاه میخکوب از سایز بزرگ باشد به این دلیل که با وجود دستکش نیز کار کردن با آن راحت است.
    • از جمله نکات دیگر در انتخاب بهترین میخکوب بادی که اهمیت زیادی نیز دارد خرید برند معتبر است. بعضی از برندها که تولید کننده این دستگاه هستند کیفیت زیادی ندارند و بعد از مدتی دستگاه کارایی خود را از دست می دهد.

    رعایت نکاتی جهت افزایش طول عمر دستگاه میخکوب بادی

    به دلیل کاربرد زیاد این دستگاه در محیط کار، با رعایت موارد و نکاتی می توان طول عمر دستگاه را افزایش داد. این موارد شامل این نکات است.

    • چون این نوع میخکوب با کمپرسور هوا کار می کند و هوا نیز از طریق شیلنگ به دستگاه فرستاده می شود به همین دلیل باید میزان ورود هوا به دستگاه کنترل شود. در میخکوب بادی قسمتی به نام کوپلینگ وجود دارد. در این قسمت به دلیل نبود محفظه ی خاص به راحتی گرد و غبار در آن نفوذ می کند. بهتر است قبل از کار با دستگاه حتما این قسمت از هر نوع گرد و غباری پاکسازی شود. در غیر این صورت هنگام کار با دستگاه گرد و غبار وارد پیستون می شود و باعث خراب شدن دستگاه می شود.
    • روغن کاری دستگاه یکی از مواردی است که اگر به موقع انجام شود در کیفیت کار دستگاه موثر است. البته میزان روغن کاری دستگاه میخکوب با توجه به نوع دستگاه و برند آن متفاوت است. چون بعضی از دستگاه ها هستند که در صورت روغن کاری زیاد پیستون آنها دچار اختلال می شود.
    • یکی از موارد دیگری که در طول عمر دستگاه موثر است. نگهداری از شیلنگ دستگاه است. همیشه قبل از کار با میخکوب بادی به این قسمت توجه شود که شیلنگ هوا دارای تاب و پیچ خوردگی و سوراخ نباشد. چون اگر به هر دلیلی به دستگاه باد کافی نرسد امکان بیرون نیامدن میخ از دستگاه و آسیب به پیستون زیاد است.
    • آشنایی اولیه با طرز کار میخکوب بادی نیز اهمیت زیادی دارد. چون در صورت عدم آشنایی اولیه نمی توان از دستگاه به صورت درست استفاده کرد و احتمال آسیب زدن به دستگاه زیاد است.
    • از مواردی که اهمیت زیادی هنگام کار با دستگاه میخکوب بادی دارد، میزان تنظیم فشار هوای دستگاه است. معمولا روی تمام مدلهای میخکوب بادی میزان فشار هوای متناسب با دستگاه نوشته می شود. با تنظیم دستگاه روی فشار مناسب باد، و رعایت تمام نکاتی که در مورد این دستگاه گفته شد کار با این دستگاه بسیار راحت است
    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات