ابزار نجاری

آنچه در این مقاله میخوانید
    ابزار نجاری

    ابزار نجاری از متنوع ترین ابزارها به شمار می رود که با توجه به کاربرد بسیار زیاد هر یک، در انواع ابزار دستی، برقی و بادی توسط برندهای مختلف تولید شده اند. اهمیت ابزار نجاری در این حرفه بسیار زیاد می باشد و می توان گفت بدون این گروه از تجهیزات فعالیت در این حوزه غیر قابل انجام است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به انواع ابزار نجاری داشته باشیم و به سوالاتی از قبیل قیمت ابزار نجاری چقدر است و چطور بهترین ابزار را خریداری کنیم خواهیم داشت. با فروشگاه اینترنتی ابزارماشین همراه باشید.

    ابزار های حرفه ای نجاری

    نجاری از جمله مشاغلی می باشد که ابزار آلات زیادی در آن مورد استفاده قرار گرفته و انواع ابزارهای دستی، بادی و شارژی توسط برندهای مختلف برای آنها طراحی و تولید شده است. از جمله ابزارهای حرفه ای نجاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    ·        رنده میزی: این ابزارها برای صاف و یکنواخت شدن سطوح چوبی مورد استفاده قرار گرفته و اغلب برقی می باشند. توجه داشته باشید که با اضافه شدن اره و کام کنی به این دستگاه، ابزار سه کاره نجاری بدست می آید که بسیار قدرتمند بوده و برای فعالیت های حرفه ای نجاری مورد استفاده قرار میگیرد.

    ·        عمود بر: با این ابزار می توان چوب را در حالت های مختلف از قبیل سطح صاف و منحنی برش داد. با توجه به نوع این ابزار و میزان قدرت آن، می توان چوب های نازک تا الوارهای بسیار ضخیم را با آن برش داد.

    ·        اره دیسکی: این نوع اره که به با تیغه به موتور متصل میشود، به صورت دستی مورد استفاده قرار گرفته و برش های طولی و عرضی را بر روی سطوح صاف ایجاد می کند.

    ·        اور فرز نجاری: از دیگر ابزارهای حرفه ای نجاری می توان به اور فرز اشاره نمود که تیغه های مختلف بر روی آن نصب شده و برای ابزار زنی و پرداخت به شیوه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

    از دیگر ابزارهای حرفه ای نجاری می توان  به دریل های تخریبی، دریل ستونی، پولیشر، سمباده لرزان، گیره های دستی، پیچ بند شارژی و میخکوب بادی اشاره نمود.

    انواع ابزار نجاری

    ابزارهای مورد نیاز در نجاری و صنایعی که با چوب در ارتباط می باشند را می توان بر اساس نیروی محرکه آنها به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود. نیروی مورد نیاز برای استفاده از هر ابزار نجاری ممکن است از طریق دست انسان تامین گردد و یا از برق و در برخی از مواقع نیز با فشار باد تامین میشود. بر همین اساس می توان این ابزارهای را در گروه های زیر تقسیم بندی کرد.

    ابزار نجاری دستی

    ابزار نجاری دستی از ارزان ترین نواع ابزار در این زمینه به شمار میرود که بدون نیاز به منبع تامین انرژی و تنها با نیروی دست عمل می کنند. این گروه از ابزارآلات نه تنها در نجاری، بلکه در سایر صنایع و حتی در زندگی روزانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از پرکاربردترین ابزار دستی می توان به گزینه های زیر اشاره نمود:

    مغار نجاری

    مغار یکی از کاربردی ترین ابزاردستی نجاری. ابزار صنعتی می باشد که برای کنده کاری و تراشیدن چوب و منبت مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به اینکه از خرید مغار نجاری چه هدفی دارید می توانید یکی از انواع مختلف آن را انتخاب نمایید. مغارها دارای چهار نوع تخت، نیم باز، گلویی و شفره می باشند که همگی از دسته پلاستیکی یا چوبی و بخش فلزی یا همان تیغ تشکیل شده است.

    چکش

    چکش نه تنها در لیست ابزارهای دستی نجاری قرار دارد، بلکه در سایر صنایع و کسب و کارها نیز از گذشته تا امروز بسیار کاربردی بوده است. البته با ورود نسل های جدید این گروه از ابزارها از قبیل منگنه کوب و میخ کوب های برقی و بادی ممکن است کمی از کاربرد ابزار دستی به خصوص چکش های دستی کاسته شده باشد، اما هنوز هم حضور آنها در هر کارگاه نجاری لازم و ضروری می باشد.

    ابزار اندازه گیری

    اندازه گیری محل برش چوب و یا سوراخ کردن آن، مشخص کردن زاویه بخش های مختلف چوب برای ایجاد نظم و ترکیب صحیح در خروجی کار همگی به ابزارهای اندازه گیری نیاز دارند. در لیست ابزار نجاری دستی می توان انواع ابزار اندازه گیری از قبیل متر، گونیا ، نقاله، کولیس و تراز و ابزار صافکاری را مشاهده کرد. کولیس برای اندازه گیری عمق و ضخامت و برای سنجش صاف بودن و اصطلاحا تراز بودن سطح کار از ترازسنج های دیجیتال و دستی معمولی استفاده میشود.

    رنده نجاری

    از دیگر گزینه های کاربردی در میان ابزار نجاری دستی می توان به انواع رنده اشاره نمود. رنده ابزاری برای فرم دهی به چوب می باشد که در انواع مختلفی تولید میشوند و هر یک برای بخش های متفاوتی از کار مورد استفاده قرار میگیرند. رایج ترین انواع رنده نجاری شامل رنده قاچی، رنده پرداخت، رنده دوراهه یا بغل رنده، رنده کنشکاف، گرات، خشی و رنده کف طرح رنگ می باشند.

    اره های دستی، سمبه، انواع گیره و کاتر و آچارها از دیگر ابزارهای نجاری هستند که بدون حضور آنها در کارگاه نجاری نمی توان کاری انجام داد و در عین ساده بودن، بسیار کاربردی هستند.

    ابزار نجاری برقی

    نیروی مورد نیاز برای عمل کردن ابزار نجاری در برخی از مواقع با برق تامین میشود و باعث میشود تا بدون نیاز به نیروی بدنی زیاد از آنها استفاده نمود. برخی از گزینه های کاربردی که در لیست ابزار نجاری برقی قرار میگیرند عبارتند از:

    دریل

    دریل از جمله ابزارهای صنعتی برقی می باشد که نه تنها در نجاری، بلکه در بسیاری از صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرد. دریل نجاری را می توان در دو نوع شارژی و برقی خریداری کرد که نوع شارژی آن انرژی خود را از باتری تامین میکنند و در محیط هایی که امکان دسترسی به پریز برق وجود ندارد کاربرد خواهد داشت. با توجه به نوع مته ای که برای این ابزار نجاری استفاده میشود، می توان از آن برای سوراخ کردن سطوح مختلف و یا بستن پیچ استفاده نمود.

    اره عمود بر

    اره عمود بر برقی از دیگر ابزارهای نجاری می باشد که کار آن شبیه به سایر اره ها بوده با این تفاوت که انعطاف بسیار خوبی را در ایجاد برش های متنوع و بسیار ظریف دارد. این ابزار به اره چکشی نیز شهرت دارد.

    سمباده لرزان

    ورق های سمباده در صنایع مختلف و برای صیقل دادن سطح چوبی و فلزی مورد استفاده قرار میگیرد. برای سرعت عمل بخشیدن به صیقل دادن سطح چوب از سمباده لرزان استفاده میشود که در انواع مختلفی تولید می گردد. این ابزار نجاری پرکاربرد در دو نوع سمباده لرزان بزرگ و مشتی در بازار موجود است و با توجه به سطح مورد نیاز برای صیقل دادن می توان آنها را انتخاب و خریداری نمود.

    ابزار بادی نجاری

    نیروی مورد نیاز برای عمل کردن ابزارها در بسیاری از مواقع با فشار باد تامین می گردد که نه تنها باعث میشود ایمنی کار افزایش پیدا کند، بلکه تا حد زیادی در مصرف انرژی برق نیز صرفه جویی خواهد شد. ابزار بادی نجاری که از ایجاد جرقه ها و آتش سوزی جلوگیری می کند تنوع بالایی داشته از پرکاربردترین آنها می توان به منگه کوب، پیچ گوشتی های بادی ، فرز انگشتی بادی، پیستوله رنگ و انواع سمباده زن اشاره نمود.

    قیمت ابزار نجاری

    قیمت ابزار نجاری بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین میشود که از مهم ترین آنها می توان به دستی یا برقی و بادی بودن آن اشاره نمود. علاوه براین، برند تولید کننده ابزار نیز بر تعیین قیمت ابزار نجاری اثرگذار است و با توجه به کیفیت به کار رفته در ساخت و تولید ابزار و همچنین متریال آن نرخ های متنوعی دارند.

    خرید ابزار نجاری

    تنوع بسیار بالا در انواع ابزار نجاری و همچنین تفاوت قیمت موجود در آنها باعث میشود تا در خریدهای حضوری نتوانید انتخاب های مناسبی داشته باشید. در مقابل، با خرید اینترنتی ابزار نجاری می توان در یک نگاه گزینه های متنوعی را با هم مقایسه و خرید خوبی داشت. ابزارماشین با ارائه تنوع بالا از انواع ابزار آلات و جعبه ابزار به همراه اطلاعات واقعی و قیمت ارزان شرایط مناسبی را برای خرید اینترنتی ابزار فراهم نموده است. پیشنهاد می کنیم از محصولات مختلف در فروشگاه ابزارماشین بازدید کنید تا با تنوع زیاد در محصولات این مجموعه آشنا شوید و خرید خوبی را تجربه کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات