فیدر چیست؟

آنچه در این مقاله میخوانید
    فیدر چیست؟

    فیدر چیست؟

    هر یک از انواع دستگاه هایی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، نیاز به یک منبع تغذیه دارند. بدیهی است که اگر منبع تغذیه به درستی در میان دستگاه ها در صنایع مختلف مانند صنعت برق، مخابرات و ... توزیع نشود، احتمال اینکه این دستگاه ها به درستی کار نکنند، وجود دارد. در این زمان است که مفهومی به نام فیدر، روی کار می آید که در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم. اگر در صنایع گوناگون در حال فعالیت هستید، احتمالا تا به حال نام فیدر به گوشتان خورده است؛ اما اگر نمی دانید فیدر چیست؟ و چه کاربردی دارد در ادامه این مقاله همراه ما باشید.


    خرید انواع منبع تغذیه، تراک و فیدر از فروشگاه ابزار ماشین


    فیدر چیست؟

    یکی از سوالات بسیار رایجی که در میان افراد فعال در حوزه صنعت وجود دارد این است که فیدر چیست؟

    فیدر در لغت به معنای کسی یا چیزی است که غذا را تامین می کند. پس همین حالا می توان متوجه شد که فیدر به معنای تامین تغذیه است. به طور کلی، در صنایع گوناگون ابزارهای مختلفی وجود دارند که می توانند برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه های مختلف دیگر مورد استفاده قرار گیرند. به این مجموعه از این دستگاه ها که تامین کننده انرژی هستند، «فیدر» می گویند.

    در واقع فیدر یک نوع ابزار خاصی نیست که بتواند برای صنعت خاصی هم استفاده شود. در صنایع گوناگون از جمله کشاورزی، کشتیرانی، سنگ شکن، برق و ... از فیدر به عنوان یک منبع تغذیه استفاده می کنند که این منبع تغذیه به نام فیدر شناخته می شود.

    با توجه به اینکه محدودیت خاصی برای استفاده از منبع تغذیه فیدر برای صنایع مختلف وجود ندارد، در حال حاضر صنایع بسیار متنوعی از فیدر به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند. پس فیدر یک اصطلاح کلی برای منبع تغذیه در صنایع مختلف است.

    معرفی فیدر

    همانطور که در بخش فیدر چیست؟ اشاره کردیم، فیدر به یک منبع تغذیه و یا مجموعه ای از منابعی گفته می شود که می توانند انرژی مورد نیاز دستگاه ها را در صنایع مختلف تامین کنند. در واقع اگر بخواهیم یک تعریف ساده از فیدر داشته باشیم، باید بگوییم که فیدرها منابعی هستند که می توانند مواد اولیه را به بخش های مختلف دستگاه و دستگاه های مختلف دیگر منتقل کنند.

    زمانی که بحث معرفی فیدر می شود، می توان دستگاه های بسیار متنوعی را معرفی کرد که در صنایع مختلف به کار می روند. در ادامه به سه تعریف کلی فیدر در صنایع مختلف اشاره می کنیم که احتمالا می توانند شما را به درک کلی فیدرها برسانند.

    • فیدر شامل یک کابل الکترونیکی یا مجموعه از این هادی های الکتریکی است که می توانند برق را از یک منبع بزرگ تر به یک یا چند منبع کوچک تر ارسال کنند.
    • فیدر یک انشعاب به یک مخزن یا کانال است که باعث انتقال انرژی و نیروی به این مخازن و کانال ها می شود.
    • فیدر دستگاهی است که می تواند مواد را روی دستگاه سنگ شکن حمل کند.
    • فیدر دستگاهی است که می تواند مواد را روی نوار نقاله حمل کند.

     کاربرد دستگاه فیدر

    کاربرد دستگاه فیدر چیست؟ اگر با مفهوم فیدر چیست آشنا شده باشید، احتمالا متوجه شده اید که فیدرها کاربردهای بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارند. بنابراین، نمی توان محدودیت بسیار زیادی برای کاربرد دستگاه فیدر شناخت. از جمله کاربردهای دستگاه فیدر می توان به صنایع برق، مخابراتی، سنگ شکن و دستگاه های فیدر در کشتیرانی اشاره کرد که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند.

    دستگاه فیدر به عنوان یک دستگاه تغذیه کننده شناخته می شود که انشعابات مختلفی به دستگاه های دیگر دارد. این دستگاه می تواند برای تامین انرژی و یا ارسال مواد اولیه به دستگاه های ریزتر استفاده شود. بنابراین، استفاده از دستگاه فیدر در صنایع گوناگون می تواند یک ضرورت باشد. از جمله کاربردهای متنوع دستگاه فیدر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • قابل استفاده در صنایع حمل و نقل
    • قابل استفاده برای کارگاه های سنگ شکن
    • قابل استفاده در صنعت مخابرات
    • قابل استفاده در صنایع دارویی
    • قابل استفاده در صنایع دامپروری
    • قابل استفاده در صنایع کشاورزی
    • قابل استفاده در کارخانه های تولیدی مختلف

    کاربردهای فیدر

    فیدر تابلو برق چیست؟

    فیدرها یکی از انواع دستگاه های بسیار مهم برای استفاده در تابلوهای برق و تامین انرژی هستند. فیدرهای تابلو برق در واقع کابل های الکترونیکی و مجموعه ای از هادی های الکتریکی هستند که می توانند برق را از یک منبع بزرگ به یک منبع کوچک تر منتقل کنند.

    منبع کوچک تر در فیدر تابلو برق، شامل انشعابات مخزن و کانال های مختلف است. این کابل ها و فیدرهای تابلو برق می توانند به عنوان یک منبع تغذیه برای صنایع مختلف از جمله صنایع حمل و نقل، ارتباطات رادیویی و ... مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، در پاسخ به سوال اینکه فیدر تابلو برق چیست، باید بگوییم که این فیدرها می توانند منابع اصلی را دریافت کنند و آن ها را به دستگاه های دیگر انتقال دهند. کابل های استفاده شده در فیدر تابلو برق، می توانند در بالادست به سیستم های برق رسانی نصب شوند.

    فیدر تابلو برق یا همان فیدرهایی که برای صنایع برق مورد استفاده قرار می گیرند، دارای تنوع بسیار زیادی هستند که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره می کنیم:

    فیدر توزیع شعاعی

    یکی از انواع فیدرهای صنعت برق، فیدر توزیع شعاعی است. این فیدر بسیار کم هزینه بوده و ساده است. همچنین، هزینه های نگهداری این فیدر پایین تر از دیگر فیدرها می باشد. به همین خاطر، این دستگاه فیدر بیشتر برای سیستم های توزیع برق رسانی استفاده می شود.

    فیدر موازی

    فیدر موازی می تواند هزینه های نگهداری بالاتری نسبت به فیدر توزیع شعاعی داشته باشد. اما اطمینانی که توسط این فیدر ایجاد می شود، بسیار بیشتر است.

    فیدر حلقه ای

    فیدر حلقه ای مانند فیدر موازی، قابلیت اطمینان یکسانی دارد. اما این دستگاه فیدر بیشتر برای مناطق شهری و صنعتی استفاده می شود.

    فیدرهای حلقه ای

    فیدرهای حلقه ای می توانند با داشتن پایان و ابتدای یکسان، برای انتقال برق در محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. قدرت برق با کمک این فیدرها به شبکه های مختلف اطراف منتقل می شود.

    فیدر مخابراتی چیست؟

     فیدر مخابراتی یکی از انواع کاربردهای اصلی دستگاه فیدر است که می تواند برای انتقال امواج رادیویی مورد استفاده قرار گیرد. کابل های فیدر بخش اصلی دستگاه های فیدر مخابراتی هستند که می توانند برای انتقال امواج رادیویی استفاده شوند. یکی از انواع کابل های فیدر که بسیار در خانه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد، کابل فیدر آنتن تلویزیون است که می تواند در سایزهای مختلفی نیز به فروش برود.

    فیدر سنگ شکن

    فیدر سنگ شکن چیست؟

    یکی از کاربردهای دستگاه فیدر در صنعت سنگ شکن است؛ اما آیا می دانید دستگاه فیدر سنگ شکن چیست؟ دستگاه فیدر سنگ شکن می تواند دو کاربرد اصلی در این صنعت داشته باشد. اولین کاربرد فیدر سنگ شکن، جداسازی سنگ های مختلف می باشد. دومین کاربرد فیدرهای سنگ شکن نیز تغذیه این فیدرها با مواد اولیه در خطوط فرآوری مواد معدنی و تفکیک کانی ها است.

    دستگاه فیدر سنگ شکن می تواند در هر خط شکن و بعد از سیلو در سیستم نصب شود. از دیگر کاربردهای فیدر دستگاه سنگ شکن می توان به جلوگیری از ورودی گرد و خاک به داخل دستگاه های سنگ شکن اشاره کرد که این موضوع می تواند دلیلی برای کاهش احتمال خرابی دستگاه های سنگ شکن اصلی باشد.

    دستگاه فیدر سنگ شکن می تواند جایگزین بسیار خوبی برای نیروی انسانی باشد. اول اینکه استفاده از نیروی انسانی به عنوان انرژی دستگاه، یک کار خطرناک و بیهوده است. چون به هر حال انتقال نیرو توسط انسان ها غیر یکنواخت بوده و این موضوع می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. انتخاب دستگاه فیدر سنگ شکن برای صنایعی که نیاز به منبع تغذیه برای شکستن سنگ های مختلف را دارند، می تواند در هزینه های این صنایع نیز صرفه جویی کند. فیدرهای بسیار متنوعی به عنوان فیدر سنگ شکن در بازار وجود دارند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    فیدر شاتونی

    فیدر شاتونی می تواند برای زمانی مورد استفاده قرار گیرد که مواد معدنی و سنگ ها سایز بزرگی داشته باشند. این دستگاه برای انتقال سنگ های رطوبت دار و نم دار نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

    فیدرارتعاشی

    فیدر ارتعاشی سنگ شکن می تواند برای رساندن سخت ترین مواد به دستگاه های خرد کن و سنگ شکن مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، اساس آن ارتعاش بوده و این دستگاه می تواند با ایجاد ارتعاش، باعث انتقال سنگ ها شود.

    فیدر زنجیری

    فیدر زنجیری سنگ شکن، یکی از انواع فیدرهای سنگ شکن است که بسیار مقاوم می باشد. این فیدر می تواند باعث انتقال سنگ ها با سایز بزرگ شود.

    فیدر گریزلی

    فیدر گریزلی می تواند در کنار لودر در سیستم تولید سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به خوبی می تواند شوک های وارد شده ناشی از لودر را در اثر تخلیه بار، تحمل کند.

    فیدر در صنایع کشتیرانی 

    یکی از کاربردهای فیدر در صنایع کشتیرانی است. فیدرها می توانند عملکرد متفاوتی در این صنایع داشته باشند و برای ارسال انرژی به سیستم های مختلف در کشتی ها مورد استفاده قرار گیرند. با توجه به اینکه کشتی ها از سیستم های الکتریکی و غیر الکتریکی متفاوتی تشکیل شده اند، فیدر در کشتیرانی می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد. به همین خاطر، می توان از فیدرهای متنوع و کابل فیدر برای صنایع کشتیرانی استفاده نمود.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات