بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

آنچه در این مقاله میخوانید
    بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

    بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

     

    انتخاب بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی برای صنعتگران اهمیت زیادی دارد. به این دلیل که هر چه دستگاه پرچ کن کیفیت بالاتری داشته باشد سبب سرعت بخشیدن به کار می شود. دستگاه پرچ کن بادی همانطور که از نام آن مشخص است به کمک نیروی باد کار می کند. باد این دستگاه نیز توسط یک کمپرسور تهیه می شود. در ادامه مطلب به معرفی بیشتر این دستگاه پرکاربرد خواهیم پرداخت.

    کاربرد دستگاه پرچ کن بادی

    از دستگاه پرچ کن بادی جهت اتصال دو صفحه فلزی یا غیر فلزی استفاده می شود. چون دستگاه پرچ کن کار اتصال را به صورت مستحکم انجام می دهد معمولا در کار اتصال قطعات فلزی (چون اتصال قطعات فلزی سخت تر است) از این دستگاه استفاده می شود.

    اتصالی که به وسیله دستگاه پرچ کن انجام می شود یک اتصال دائمی است. به عبارت دیگر منظور از پرچ کردن پهن کردن میخی است که کوبیده می شود. از جمله کاربردهای این دستگاه در صنایعی مانند هواپیمایی، ساخت کانال، ساخت درب و پنجره، سیلندر سازی، کشتیرانی، خودرو سازی و تعویض پلاک استفاده می شود.


    برای خرید انواع ابزار بادی از فروشگاه ابزار ماشین کلیک کنید


    انواع دستگاه پرچ بادی

    قبل از پرداختن به معرفی بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی بهتر است با انواع دستگاه پرچ کن بادی آشنا شویم. دستگاه پرچ کن بادی در دو نوع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک ساخته می شود. استفاده از هر کدام از این دو نوع در صورتی که از بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی باشند کارایی زیادی دارند.

    دستگاه پرچ کن اتوماتیک

    همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است عملکرد آن به صورت اتوماتیک است. در این نوع دستگاه پرچ کن بادی، یک ماشه طراحی شده است، که مندریل دستگاه با فشار دادن ماشه حرکت می کند و کار پرچ کردن میخ ها را انجام می دهد. بعد از اتمام کار پرچ کردن دستگاه به صورت خودکار به سمت عقب بر می گردد.

    کار با دستگاه پرچ کن اتوماتیک بسیار راحت است. علاوه بر این عملکرد نوع اتوماتیک در سرعت بخشیدن به کار بیشتر است. با توجه به راحتی استفاده این نوع دستگاه بیشتر صنعتگران این مدل را البته از بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی انتخاب می کنند. به این دلیل که هم کیفیت و هم سرعت انجام کار بیشتر است.

    دستگاه پرچ کن نیمه اتوماتیک

    در دستگاه پرچ کن نیمه اتوماتیک کار پرچ کردن از طریق انتهای دستگاه که به صورت چرخان است انجام می شود. در نوع نیمه اتوماتیک بستن مهره و باز کردن مندریل توسط دست انجام می شود. تفاوت این نوع با مدل اتوماتیک این است که از نظر هزینه نگهداری، هزینه زیادی ندارد و قیمت خرید این دستگاه در مقایسه با نوع اتوماتیک کمتر است. اما سرعت پیشرفت کار در نوع نیمه اتوماتیک کمتر از نوع اتوماتیک است. همچنین چون مندریل دستگاه نیمه اتوماتیک مکانیکی است دارای استهلاک بیشتری است.


    بهترین دستگاه‌های پرچ کن بادی را از فروشگاه ابزار ماشین خریداری کنید.


    مزایای استفاده از بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

    • از جمله مزایای استفاده از بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی سرعت زیاد آن در مقایسه با پرچ کن های برقی و دستی در انجام کار است.
    •  یکی از قابلیت های بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی این است که می توان در صورت انجام کارهای مشابه تنظیمات دستگاه را ثابت کرد. تکنولوژی این دستگاه به صورت چرخشی و کششی است. علاوه بر این فشار کورس در پرچ کن بادی قابل تنظیم است.
    •   بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی دارای وزن کمی در مقایسه با سایر پرچ کن ها است که این سبکی، حمل و کار کردن با آن را راحت تر می کند. همچنین نگهداری آن بسیار راحت بوده و نیاز به تعمیرات خاصی ندارد.

     

    معرفی بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

    در ادامه تعدادی از بهترین دستگاه‌های پرچ کن بادی موجود در بازار را با هم مرور خواهیم کرد:

    پرچ کن بادی برند سوماک  Sumake

     دستگاه پرچ کن بادی سوماک از جمله بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی است. ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه سبب شده که از دید صنعتگران، پرچ کن بادی سوماک برترین نوع پرچ کن شناخته شود. این دستگاه ساخت کشور تایوان است. برندهای مختلفی از این دستگاه در بازار مانند استنلی، اینکو و ... در موجود هستند. اما با توجه به کیفیت برند سوماک در حال حاضر جزء پرفروش ترین برندها محسوب می شود.

    ویژگی های پرچ کن بادی سوماک 

    همانطور که اشاره شد بیشتر صنعتگران در معرفی بهترین مارک پرچ کن بادی به برند سوماک اشاره می کنند. این انتخاب به دلیل ویژگی‌های خاص پرچ کن بادی سوماک است.

    •  یکی از دلایلی که برند سوماک به عنوان بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی شناخته می شود این است که دارای بدنه بسیار مقاومی از جنس فلز است. علاوه بر این طراحی آن مطابق با اصول ارگونومیک است که سبب راحتی بیشتر کاربر در حین کار کردن است.
    •  یکی از ویژگی‌های دیگر که برند سوماک را به بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی تبدیل کرده است موتور این دستگاه است. بعضی از دستگاه های پرچ کن هستند که بعد از مدتی استفاده مکرر موتور آنها دچار آسیب می شود. اما برند سوماک به دلیل کیفیت بالایی که دارد در انجام کارهای مکرر هیچگونه آسیبی به دستگاه وارد نمی شود. کیفیت این دستگاه به اندازه ای است که در انجام کارهای حرفه ای و صنعتی از آن استفاده می شود.
    •  از جمله ویژگی‌های دیگری که سبب معرفی برند سوماک به عنوان بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی می شود این است که در طراحی آن یک محفظه جهت نگهداری از ضایعات میخ وجود دارد.
    •  از جمله ویژگی‌های دیگر بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی (سوماک) داشتن خدمات پس از فروش توسط نمایندگی مجاز این برند و گارانتی آن است. در صورت نیاز به سرویس و تعمیر، نمایندگی این برند به صورت حرفه ای مشکل احتمالی و یا تعمیر دستگاه را با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام می دهد.

     

    نکات مهم در هنگام انجام پرچ کاری

    • یکی از مواردی که در هنگام انجام پرچ کردن باید به آن توجه کرد انتخاب نوع میخ با توجه به سطح مورد نظر است. جنس و طول میخ مواردی است که باید به آن توجه کرد در غیر این صورت اتصال انجام شده کیفیت مورد نظر را ندارد.
    • قبل از انجام کار اتصال دو قطعه حتما قطعاتی که قرار است به هم متصل شوند سوراخ شوند تا میخ پرچ در این سوراخ ها به طور کامل قرار بگیرد و کار اتصال اصولی باشد. زمانی که کار اتصال دو قطعه غیر هم جنس را مد نظر دارید بهتر است از میخ هایی استفاده کرد که سر آنها پهن است.
    • یکی از نکات دیگر در کار پرچ کردن که اهمیت زیادی نیز دارد نوع پستانک است. جهت انجام یک اتصال درست و اصولی بهتر است که قطر میخ و پستانک با هم متناسب باشند. این تناسب به این صورت است که قطر سوراخ پستانک از قطر میخ مقدار کمی بیشتر باشد.

    انواع میخ های دستگاه پرچ کن بادی

    یکی از میخ هایی که در دستگاه پرچ کن بادی استفاده می شود میخ دائم یا توپر است. از این نوع میخ در اتصال های محکمی مانند هواپیما و پل استفاده می شود. شکل ظاهری این میخ به این صورت است که سر آن گرد و طرف دیگر آن به شکل یک استوانه و توپر است. یکی دیگر از میخ های پرچ، میخ چکشی یا ضربه ای است. از این میخ نیز جهت اتصال ورقه های فلزی، اسکلت های فلزی و در صنایع کشتی سازی استفاده می شود.

    انواع مختلف دیگری از میخ های پرچ وجود دارند که از آنها در اتصال قطعات دیگری استفاده می شود. چون پرچ کن های بادی کار اتصال قطعات فلزی محکم را انجام می دهند معمولا از دو نوع میخی که بیان شد استفاده می شود. البته در کارهای دیگری هم که توسط پرچ کن های بادی انجام می شود از انواع دیگر میخ مانن: نیمه پر، لوله ای، قارچی، افشان و ... استفاده می شود.

     

    نکاتی در رابطه با خرید بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی

    • یکی از نکات مهم در خرید این دستگاه طراحی اصولی دستگاه و ارگونومیک بودن آن است. اگر دستگاه به صورت اصولی طراحی شده باشد کاربر در حین کار کردن احساس خستگی نمی کند.
    • نکته دیگر در رابطه با خرید بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی استحکام دسته دستگاه است. چون نیروی که در حین کار نیاز است از طریق دسته وارد می شود به همین دلیل جنس دسته و مقاومت آن باید به گونه ای باشد که توان تحمل نیروی وارد شده را داشته باشد. علاوه بر استحکام دسته بلندی آن نیز باید در نظر گرفته شود. در واقع هر چه دسته دستگاه بلندتر باشد کار کردن راحت تر است.
    • یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی در مورد استحکام فنر پرچ و کیفیت پرچ است. دلیل اهمیت کیفیت فنر پرچ این است که اگر فنر قوی نباشد هنگامی که دستگاه باز شود میخ به بیرون پرت می شود. اما اگر فنر دستگاه استحکام بالایی داشته باشد مانع پرتاب میخ به بیرون می شود.

    علاوه بر موارد ذکر شده جهت خرید بهترین برند دستگاه پرچ کن بادی بهتر است جهت اطمینان در تمام موارد از فروشگاه های معتبر که فقط برندهای مطرح و برند را عرضه می کنند دستگاه را تهیه کرد. چون معمولا برندهای معتبر تمام قطعاتی را که در ساخت محصولات خود به کار می برند از نوع مرغوب و با کیفیت است.

    یکی از این برندهای معتبر همانطور که اشاره شد برند سوماک است. اعتبار و کیفیت برند سوماک به حدی است که در زمان معرفی بهترین مارک پرچ کن بادی توسط صنعتگران و کارفرمایان، این برند بیشتر از سایر برندها به خریداران توصیه می شود.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات