راهنمای خرید انواع قیچی ورق بر

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای خرید انواع قیچی ورق بر

    انواع قیچی ورق بر

    قیچی ورق بر چیست؟

    قیچی ورق بر ابزاری است که برای برش دادن ورق های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیچی ورق بر در صنعت حلب استفاده فراوانی دارد، زیرا هم برای کاربر امن می باشد و هم از آسیب رسیدن به ورق ها در زمان برش جلوگیری می شود. همچنین استفاده از قیچی ورق بر باعث تمیزتر و دقیق تر شدن برش فلزات می شود.

    این ابزار در ابتدا برای برش دادن ورق های آلومینیومی در ساخت هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است. انواع قیچی ورق بر در سه رنگ ساخته می شود که هر رنگ نشان دهنده کاربرد قیچی است.

    ۱. قیچی ورق بر با دسته زرد: از این قیچی برای برش فلزات استفاده می شود.

    ۲. قیچی ورق بر با دسته قرمز: مخصوص برش های پاد ساعتگرد می باشد.

    ۳. قیچی ورق بر با دسته سبز: مخصوص برش های ساعتگرد می باشد.

     

    انواع قیچی ورق بر دستی

    این نوع قیچی ورق بر به دو نوع کلی تقسیم می شود:

    ۱. قیچی ورق بر دستی مدل حلب بر

    ۲. قیچی ورق بر دستی مدل هواپیمایی یا ترکیبی

    قیچی حلب بر (دسته عینکی)

    معمولا قیچی های حلب بر دارای دسته ‌های عینکی می باشند. به طوری که ۴ انگشت دست به صورت کامل داخل آن، جا می شوند.

    این قیچی وسیله ای عالی برای برش ‌های مستقیم و بدون خم می باشد اما برش ‌های منحنی و خم را به درستی انجام نمی دهد. قطر ورقه‌ای که یک قیچی قادر به برش زدن آن است، ارتباط مستقیمی با اندازه آن دارد. به طوری که هرچه اندازه قیچی بزرگ ‌تر باشد، ورق‌ های ضخیم تری را می‌تواند برش دهد.

    قیچی ورق بر دستی

    قیچی ورق بر دستی مدل فورس

    این قیچی ساخت کشور تایوان است و براساس استانداردهای جهانی و تکنولوژی های جدید ساخته شده است. قطر برش این ابزار 35 میلی متر می باشد و دارای دسته پلاستیکی ضد تعریق و ضد لغزش است که باعث راحتی کار کاربر می شود. تیغه این قیچی از جنس فولاد آلیاژ کروم است که در مقابل ضربه، خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم است.


    برای خرید قیچی ورق بر دستی فورس از فروشگاه ابزار ماشین کلیک کنید


    از مزایای انواع قیچی ورق بر دستی مدل فورس طراحی ارگونومیک دسته ها آن است که نیاز به اعمال نیروی کمی از سمت کاربر می باشد. همچنین این قیچی دارای قفل ایمنی برای بسته نگه داشتن تیغه ها می باشد.

     

    قیچی ورق بر هواپیمایی

    این قیچی در ابتدا برای برش دادن ورق های هواپیما مورد استفاده قرار گرفته است و به جای یک لولا، دارای ۴ لولا می باشد. این لولاها باعث برش راحت تر در زمان انجام کار می شوند. این قیچی ورق بر توانایی خاصی در برش ‌های زاویه دار و منحنی ‌ها دارد. اما برای برش‌ های خیلی طولانی مناسب نیست. به طور کلی، از این قیچی زمانی که به دقت و ظرافت برش نیاز دارید و نمی خواهید سطح وسیعی از ورق فلزی را برش دهید، می توانید استفاده نمایید.

    انواع قیچی ورق بر راست بر

    قیچی راست بر به قیچی گفته می شود که مناسب برش ‌هایی است که به صورت زاویه دار به سمت راست می باشند. همچنین قیچی مستقیم برای برش مستقیم به کار می رود و قیچی چپ بر برای برش هایی که به سمت چپ انجام می شود، طراحی و ساخته شده است و قیچی چپ بر نامیده می‌شود.

    قیچی راست بر ابزاری دستی است که برای برش دادن ورق ‌های فلزی مختلف استفاده می‌ شود. قیچی راست بر دارای تیغه‌ ای از جنس آلیاژ کروم-مولیبدنیوم می باشد. استفاده از کروم در ساخت این ابزار باعث بالا رفتن قدرت و مقاومت ابزار در مقابل فشار می‌شود.


    برای خرید قیچی ورق مستقیم بر، راست بر و چپ بر کلیک کنید


    جنس روکش دسته این قیچی از جنس پلاستیک است و طراحی عالی آن اتکای مناسبی را برای کاربر ایجاد می نماید. همچنین برای ایمنی بیشتر این قیچی و افزایش عمر تیغه، از یک ضامن برای قفل کردن زبانه ‌های آن استفاده شده است. مشاغل زیادی مانند آهنگری و مشاغل مربوط به ساخت و تولید سازه ‌های فلزی از انواع قیچی ورق بر آهن استفاده می کنند.

    قیچی ورق بر سر خم

    از قیچی ورق بر هواپیمایی نمونه هایی ساخته شده است که دارای سر خم می باشند. این قیچی ها برای برش هایی که دسترسی به آن قسمت ها وجود ندارد، به ویژه برای برش زدن چیزی که بالای سر و یا در پایین قرار گرفته است و امکان برش مستقیم آن با قیچی وجود ندارد، استفاده می شود.

    قیچی ورق بر سرخم

    انواع قیچی ورق بر برقی

    بهترین ابزار برای برش دادن ورق های فلزی، آلومینیومی و فولادی، انواع قیچی ورق بر برقی است. در حال حاضر ابزارآلات گوناگونی برای برش دادن ورق های فلزی و سطوح پارچه ای به بازار آمده است. قیچی ورق بر برقی یکی از متداول ترین ابزارآلات برقی است  که دارای انواع و مدل های گوناگونی در بازار است. هر فرد با توجه به کاری که می خواهد انجام دهد می تواند یکی از مدل های قیچی ورق بر برقی را خریداری نماید.


    خرید انواع قیچی ورق بر برقی از فروشگاه ابزارماشین


    نکات مهم در خرید قیچی ورق بر برقی

    فاکتورهای مهم خرید انواع قیچی ورق بر برقی در زیر آورده شده است:

    توان و قدرت موتور

    اندازه قیچی های ورق بر برقی متفاوت است و این قیچی ها دارای توان موتوری متفاوتی می باشند. به طوری که این قیچی را می توان در دو بازه زیر دسته بندی کرد:

    • ۰ تا ۵۰۰ وات
    • ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات

    شما می توانید با توجه به نوع کار برشی خود مدل مناسب را خریداری نمایید.

    سهولت در کاربری

    طراحی این قیچی ها باید طوری باشد که کاربر در هنگام انجام کار به سرعت احساس خستگی نکند.

    میزان و ظرفیت برش

    توان و ظرفیت برش قیچی ورق بر یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید این محصول است.

    قابلیت تعویض آسان تیغه

    تعویض آسان یا تیز کردن تیغه قیچی ورق بر برقی نیز در زمان خرید باید مورد توجه قرار بگیرد.

    امکان تنظیم سرعت

    در برخی از برش های دقیق لازم است تا سرعت دستگاه کندتر شود تا بتوان برش های دقیق تری را ایجاد نمود. در برخی از مواقع نیز نیاز به برش های سریع می باشد. بنابراین در هنگام خرید به قابلیت های قیچی ورق بر برقی توجه داشته باشید.

    طول سیم برق

    زمانی که سیم برق قیچی ورق بر برقی بلند باشد، امکان کار راحت تر در فضا برای کاربر فراهم خواهد شد. اما اگر سیم برق کوتاه باشد، ممکن است کاربر در زمان استفاده از قیچی با مشکلاتی مواجه شود.

    قیمت محصول

    قبل از هر چیزی باید ببینید چقدر بودجه می خواهید برای خرید قیچی در نظر بگیرید. اگر می خواهید به صورت حرفه ای و به صورت زیاد از قیچی ورق بر برقی استفاده نمایید، بهتر است قیچی هایی با کیفیت بالا و گران را برای کار خود خریداری کنید و اگر گاهی اوقات نیاز به قیچی برقی دارید، نیاز به صرف هزینه زیادی برای این ابزار نمی باشد.

    برقی یا شارژی بودن قیچی ورق بر

    علاوه بر قیچی ورق بر برقی، قیچی شارژی نیز در بازار موجود می باشد. قیچی ورق بر شارژی نیاز به اتصال به پریز برق ندارد و امکان استفاده نمودن از این قیچی ها در همه مکان ها وجود دارد. اما توان موتوری این قیچی ها از نوع برقی آن ها پایین تر است.

    قیچی ورق بر شارژی

    قیچی ورق بر زمینی

    برای برش دادن ورق‌ های فلزی می توان از روش های گوناگونی مانند موارد زیر استفاده کرد:

    • استفاده از سنگ فرز
    • دستگاه هوابرش
    • قیچی ورق بر زمینی

    یکی از روش ‌های متداول برای این کار استفاده نمودن از قیچی ورق بر زمینی می باشد.

    قیچی ورق بر زمینی از جمله قیچی ورق بر صنعتی است که برای برش ورق ‌های فلزی، پلاستیکی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. قیچی ورق بر زمینی برای برش بر روی زمین قرار می گیرد و نسبت به قیچی دستی دارای قدرت زیادتری می باشد. بخش های مختلف قیچی ورق بر در زیر آورده شده است:

    • دسته قیچی ورق بر زمینی
    • بدنه قیچی ورق بر زمینی
    • تیغه قیچی ورق بر زمینی

    بدنه و دسته قیچی ورق بر از فلز فولاد ساخته شده است و برای ساخت تیغه این قیچی از فلز فولاد سخت کاری شده استفاده شده است تا دارای استحکام بیشتری باشد. قیچی ورق بر زمینی دارای اندازه‌ های مختلفی است که هر فرد بسته به نیاز خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب نماید. قیچی ورق بر زمینی بر روی زمین نصب می‌شود و دارای قدرت بسیار زیادتری نسبت به نوع دستی آن می باشد.

    قیچی ورق بر بادی سوماک

    قیچی بادی برند سوماک

    قیچی بادی برند سوماک ساخت کشور تایوان است. این قیچی دارای 12 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش است. بدنه این قیچی به صورت تفنگی طراحی شده است. این ابزار توانایی برش دادن انواع ورق های استیل تا ضخامت 1.2 میلی متر را دارد. همچنین انواع ورق های آلومینیومی را تا ضخامت 2 میلی متر به خوبی برش می دهد.

    قیچی ورق بر بادی برند سوماک به عنوان بهترین برند قیچی ورق بر شناخته می شود و دارای حرکت آزاد تیغه ها با سرعت 2200 بار در دقیقه می باشد. این قیچی دارای بدنه فلزی و با دوام بسیار بالا با دارا بودن روکش لاستیکی ضد لغزش است. کیفیت ساخت این قیچی بی نظیر بوده  و بسیار سبک و خوش دست است.

    قیچی ورق بر رومیزی

    قیچی ورق بر رومیزی ابزاری است که برای برش دادن ورق ها و تسمه های فلزی به صورت دستی استفاده می شود. این قیچی دارای یک تیغه منحنی شکل می باشد که برش را به صورت تدریجی انجام می دهد. پایه قیچی ورق بر رومیزی به گونه‌ای طراحی شده است که بر روی میز پیچ و مهره می شود.

    بهترین مارک قیچی ورق بر

    در زیر بهترین مارک های قیچی ورق بر آورده شده است:

     

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات