انواع رنده نجاری

آنچه در این مقاله میخوانید
    انواع رنده نجاری

    رنده نجاری چیست؟

    رنده نجاری، ابزار مهم و کاربردی به حساب می آید که در صنعت نجاری مورد استفاده قرار می گیرد. به صورت کلی، رنده یک ابزار کاربردی به حساب می آید که می تواند برای صاف کردن یا کم کردن ضخامت قسمت های مختلف چوب مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار مهم و کاربردی به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید آن را برای هموار تر کردن قسمت های مختلف چوب مورد استفاده قرار دهید.

    به خاطر داشته باشید که مدل ها و ساختار های مختلف رنده نجاری می توانند در دسته بندی های متنوعی هم به فروش برسند. برای خرید این محصول، شما همواره باید به یک سری نکات خاص و ویژه توجه داشته باشید تا در این زمینه با مشکل مواجه نشوید. امروز ما قصد داریم تا در مورد انواع رنده نجاری و مهم ترین کاربردهای آنها با شما صحبت کنیم.


    برای خرید انواع رنده نجاری از فروشگاه ابزار ماشین کلیک کنید

    رنده نجاری چیست؟

     رنده نجاری یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین مدل های رنده به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، محبوبیت زیادی به دست آورده است. این مدل از انواع رنده قدرت عملکردی بالایی داشته و شما می توانید آن را در موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار دهید.

    انواع رنده نجاری در جهت هموار کردن و از بین بردن پستی و بلندی های چوب مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند در بهترین حالت ممکن نسبت به انجام این کار مورد استفاده قرار گیرند.

    شاید در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع رنده نجاری در بازار موجود باشد ولی، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که همه مدل های مختلف این محصول ساختار نسبتا ثابتی داشته و همراه با یک فرمول خاص طراحی شده اند.

    از نظر کاربرد، این محصولات می توانند سه دسته بندی مختلف داشته باشند. دسته بندی اول مربوط به رنده هایی است که در جهت تسطیح یا صاف کردن چوب مورد استفاده قرار می گیرند. رنده های قاچی، یک تیغ و دو تیغ محصولاتی هستند که در این دسته بندی قرار می گیرند.

    رنده های شکاف زن دومین دسته بندی رایج این محصول به حساب می آید. این رنده ها برای شکاف زدن به کار می روند. در نهایت، رنده های فرم دهنده به عنوان سومین دسته بندی مهم این محصول شناخته شده اند. محصولات فرم دهنده می توانند برای ایجاد قوس در چوب کاربرد داشته باشند.

     

    انواع رنده نجاری

     همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع رنده نجاری در بازار موجود بوده و هر کدام از این مدل ها یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند.

    در قسمت قبل ما انواع رنده نجاری را بر اساس کاربرد، به سه زیر شاخه تقسیم کردیم: رنده های فرم دهنده، رنده های شکاف زن و رنده های صاف کننده.

    البته که از نظر ساختار و نحوه عملکرد هم این محصولات می توانند زیر شاخه های مختلفی داشته باشند. انواع رنده نجاری برقی و انواع رنده نجاری دستی از جمله رایج ترین مدل های این محصول به حساب می آیند که ویژگی های مثبت زیادی را در خود جای داده اند.


    خرید انواع رنده نجاری برقی با بهترین کیفیت بازار در فروشگاه ابزارماشین


    همانطور که از نام این محصولات پیداست، انواع رنده نجاری دستی و انواع رنده نجاری برقی با استفاده از دو نیروی متفاوت عمل می کند. ساختار مدل های برقی هوشمند تر بوده و استفاده از آنها نتایج بهتری را به همراه دارد. ولی همیشه به کار گیری این مدل از انواع رنده، بازدهی زیادی به همراه ندارد. چرا که برای تهیه مدل های برقی، شما باید هزینه نسبتا بالایی را پرداخت نمایید.

    جدا از این مسئله، انواع رنده نجاری برقی می توانند خیلی راحت تر آسیب ببینند. همین مسئله هم باعث شده تا استفاده از رنده های دستی در موقعیت های مختلف یک مسئله رایج به حساب بیاید. شما می توانید بر اساس پروژه یا بودجه خود، نسبت به خرید بهترین مدل این محصول اقدام نمایید.

    رنده نجاری دستی

    مهم ترین اجزای انواع رنده نجاری

    شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، مهم ترین اجزای انواع رنده نجاری کدام اند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با وجود داشتن دسته بندی های متنوع، یک سری از قطعات در همه مدل های رنده نجاری یافت می شوند. وجود همه این قطعات الزامی بوده و استفاده نکردن از آنها می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد نماید.

    در لیست زیر، شما می توانید چند مورد از مهم ترین قطعات به کار رفته برای ساخت انواع رنده نجاری را مشاهده نمایید:

    • تیغ پشت بند: این محصول برای محکم نگه داشتن تیغه و جلوگیری از فرو رفتن آن مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه می تواند برای جلوگیری از خرد کردن پوشال ها هم کاربرد داشته باشد.
    • تنظیم کننده زاویه: این وسیله با تاثیر گذاری روی دهانه تیغه رنده نجاری، می تواند زاویه حرکت این وسیله را به صورت کامل مشخص نماید. به خاطر داشته باشید که این قسمت اهمیت زیادی دارد.
    • پیچ تنظیم: پیچ تنظیم را می توان به عنوان یکی از مهم ترین قسمت های رنده نجاری معرفی کرد که می تواند میزان خروج تیغه از دهانه را مشخص نماید.
    • دسته ها: دسته ها برای گرفتن رنده و کار با آن طراحی شده اند. کار با یک رنده بدون استفاده از دسته امکان پذیر نیست.
    • تیغه: تیغه یک قطعه فلزی برنده به حساب می آید که با زاویه 25 درجه تیز شده و می تواند برای بریدن چوب به کار رود.
    • دهانه: دهانه یک شیار در قسمت زیرین و جلویی رنده به حساب می آید که تیغه در آن قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که گرفتگی دهانه مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

    قطعات معرفی شده، همگی از جمله رایج ترین و مهم ترین قطعات به کار رفته در طراحی انواع رنده نجاری به حساب می آیند که به علت داشتن کاربرد های گسترده و متنوع، اهمیت زیادی هم به دست آورده اند. در رنده های نجاری برقی، قطعات بیشتری هم یافت می شود.

     

    قیمت انواع رنده نجاری برقی و دستی چقدر است؟

    قیمت انواع رنده نجاری برقی و دستی می تواند با هم تفاوت داشته باشد. همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله خاص و مهم اشاره کردیم، مدل ها و ساختار های مختلف تیغه می توانند در دسته بندی ها و رده بندی های متنوعی به فروش برسند. هر کدام از این دسته بندی ها و رده بندی ها، یک سری کاربرد های خاص را در خود جای داده اند.

    به صورت کلی، انواع رنده نجاری برقی قیمتی بالا تر از مدل های دستی این محصول دارند. چرا که در ساخت محصولات دستی، فقط از قطعات ثابت و ساده استفاده می شود. در حالی که مدل های برقی، می توانند قطعات بیشتری را نیز در خود جای داده باشند.

    البته که مشخص کردن قیمت انواع رنده نجاری برقی و دستی در حال حاضر امکان پذیر نیست. چرا که قیمت این محصولات تحت تاثیر عوامل مختلفی، تغییر پیدا می کنند. از جمله مهم ترین و رایج ترین این عوامل می توان به کیفیت ساخت، تکنولوژی ساخت، برند سازنده و تعداد قطعات به کار رفته درون این محصول اشاره کرد. همه این عوامل و متغیر ها قیمت نهایی رنده نجاری را تحت تاثیر قرار می دهند.

    رنده نجاری برقی

    معرفی بهترین مارک رنده نجاری

    در حال حاضر برند های زیادی هستند که در زمینه تولید و ساخت انواع رنده نجاری فعالیت می کنند. برای خرید با کیفیت ترین مدل های این محصول، شما باید به برند سازنده و تولید کننده آن توجه ویژه ای داشته باشید. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از رایج ترین مارک های رنده نجاری را مشاهده نمایید. هر کدام از این محصولات یک سری ویژگی های خاص داشته و با یک تکنولوژی خاص هم تولید می شوند.


    خرید رنده نجاری برقی ماکیتا از فروشگاه ابزار ماشین

    نکات مهم در خرید رنده نجاری

    آیا شما هم به دنبال خرید انواع رنده نجاری هستید، حتما باید به یک سری نکات خاص در این زمینه توجه داشته باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

    اولین نکته مهم مربوط به قدرت عملکردی این رنده است. در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از این محصول در بازار موجود می باشد. ولی شما حتما باید به دنبال خرید بهترین ها باشید.

    دیگر نکته مهم مربوط به برند و قیمت است. برند ها می توانند به صورت مستقیم قیمت نهایی را تحت تاثیر خود قرار دهند. برای خرید بهترین محصول، شما باید در ابتدا بودجه خود را مورد بررسی قرار دهید  سپس نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید.

    در نهایت، شما باید به فروشنده توجه کنید. در حال حاضر فروشگاه های بسیار زیادی در سراسر ایران نسبت به فروش انواع رنده نجاری فعالیت می کنند. با خرید از بهترین ها، شما می توانید بهترین مدل های رنده را با قیمتی مطلوب تهیه نمایید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات