آشنایی با دستگاه جوش اینورتر

آنچه در این مقاله میخوانید
    آشنایی با دستگاه جوش اینورتر

    آشنایی با دستگاه جوش اینورتر

    اینورتر جوشکاری دستگاهی است که از تکنولوژی و ظرفیت بالایی برخوردار بوده و توانایی ایجاد جریان زیادی را از طریق منبع تغذیه برای انجام جوشکاری فراهم می‌کند. این دستگاه به عنوان بهترین اینورتر جوشکاری شناخته می­شود. مصرف پایین برق و همچنین سبکی و کم حجم بودن، قدرت خروجی زیاد، تسریع در روند کار و... از جمله ویژگی‌های این نوع دستگاه است. با توجه به برخورداری از مزایای زیاد مورد توجه فراوانی قرار گرفته و کاربرد زیادی در امور صنعتی و خانگی دارد. می‌تواند جایگزین مناسب برای دستگاه‌های مشابه جوشکاری قدیمی قرار گیرد. جهت خرید انواع ابزار جوش می توانید روی لینک کلیک کنید.

     

    برخی از ویژگی‌های دستگاه جوش اینورتر

    • دارای وزن کمی هستند. کوچک بوده و حمل و نقل آن راحت است.
    • بهترین اینورتر جوشکاری منجر به افزایش کیفیت در انجام جوشکاری و نتیجه کار می­شود.
    • در شرایط مختلف کنترل مشخصات دینامیکی دستگاه سریع و راحت است.
    • هنگام استفاده استفاده مصرف برق و انرژی آن کم است.
    • قابلیت کنترل جریان در زمان جوشکاری بر حسب نیاز را دارد.
    • مقرون به صرفه بودن و قابلیت استفاده از انواع الکترود را دارد.
    • برخورداری از قوس‌های بادوام و تعادل مناسب آن

     

     بهترین دستگاه جوش خانگی

    در میان انواع و مدل‌های مختلف دستگاه جوش، دستگاه‌های جوش کوچک و سبکی طراحی شده است که برای استفاده و کاربرد‌های مورد نیاز در منازل طراحی شده است. با توجه به نوع طراحی، عملکرد و مشخصات فنی، دارای قیمت مناسب و ارزانی است. لذا به لحاظ امکانات موجود دستگاه به راحتی قابلیت استفاده برای کار‌های مورد نیاز جهت منازل را دارد.

     

    بهترین دستگاه جوش اینورتر

    اصولا برای انتخاب بهترین اینور تر جوشکاری نیاز است به شاخصه‌هایی توجه می­شود. توان و قدرت مناسب، جریان خروجی زیاد، امکانات و عملکرد، قطعات و تجهیزات، کارایی موثر، وزن مناسب و قابلیت‌های حمل و نقل آسان، گارانتی و خدمات پس از فروش و... از مواردی است که در شناسایی بهترین دستگاه جوش تاثیرگذار است.

    بهترین اینورتر جوشکاری

     

    انواع دستگاه جوشکاری

    دستگاه جوش را می‌توان به عنوان یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و موثر در امور مختلف و صنعت معرفی نمود. برای ایجاد اتصال دو فلز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های روز افزون تکنولوژی و ایجاد تغییرات زیاد در ساخت دستگاه‌های جوش و به لحاظ نوع عملکرد دارای انواع مختلفی است. برای آشنایی بیشتر شما به برخی از انواع آن اشار می­شود.

    • ترانسفورماتور‌های جوشکاری که یکی از دستگاه‌های ساده جوش است. برای افزایش یا کاهش ولتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولتاژ پائین و شدت جریان بالا برای این دستگاه نیاز است. میزان ولتاژ آن 10 تا 50 ولت بوده و شدت جریان الکتریکی نیز 50 تا 400 آمپر است. دارای صدای کم ولی جرقه زیادی است. امکان استفاده از هر الکترودی را ندارد. دارای مصرف برق زیاد، وزن سنگین و نسبت به دستگاه‌های جدید جای زیادی را می‌گیرد.

    انواع اینورتر جوشکاری

    دستگاه جوش دارای مولد یا دینام که بنام دینام جوشکاری نیز معروف است. نوعی ژنراتور است که نسبت به ترانسفورماتور‌های جوشکاری از کارایی بیشتری برخوردار بوده و دارای کیفیت بالاتری است. به لحاظ برخورداری دستگاه از وزن زیاد، اشغال نمودن فضای بیشتر، ایجاد صدای زیاد در زمان استفاده و بالا بودن هزینه‌های مرتبط با تعمیر و نگهداری مورد استفاده چندانی قرار نمی‌گیرد. پس نیاز است برای انتخاب بهترین اینور تر جوشکاری به شاخص های متعددی توجه کرد.

    • دستگاه جوش رکتیفایر که برای تغییر جریان‌های متناوب 220 ولت شهری و 380 ولت به جریان مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانند دستگاه‌های ترانسفورماتوری دارای سیستم یکسو شونده جریان الکتریسیته است. جریان برق سه فاز را از طریق فیش‌های مخصوص دریافت می‌کند. در این دستگاه برای تغییر میزان جریان از یک کلید گردشی استفاده می­شود. در برخی از دستگاه‌های رکتی فایر برای راحتی و ایجاد قوس پایدار در جوشکاری یک کلید برای انتخاب جریان بر اساس نوع الکترود مورد استفاده تعبیه شده از کیفیت بالایی در انجام جوشکاری برخوردار است.
    • دستگاه جوش اینورتر، یکی از بهترین اینورتر جوشکاری وجدیدترین دستگاه‌های مورد کاربرد در انجام امور جوشکاری است. این دستگاه از منبع تغذیه‌ای برخوردار است که از طریق یک نرم‌افزار، ولتاژ و جریان‌های خروجی بالا که هنگام جوشکاری ایجاد می­شود را کنترل و تنظیم می‌کند. دستگاه جوش اینورتر دارای دو مدل است که یکی با جریان AC یا متناوب و DC یا جریان مستقیم کار می‌کند، یا دستگاه‌هایی که صرفا با استفاده از جریان مستقیم کار می‌کنند.

    راهنمای خرید موتور جوش

    قبل از خرید دستگاه جوش نیاز است به نکاتی توجه نمود که به آن اشاره می­شود.

    از آنجایی که از جوشکاری برای اتصال قسمت‌ها و بخش‌های مختلف یک فلز با قطعات فلزی دیگر استفاده می­شود. نیاز است برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه جوش اینورتر، میزان استفاده و همچنین نوع جوشکاری‌های مورد نیاز خود را مشخص کنید. تا با توجه به تنوع و وجود انواع مختلف دستگاه‌های جوشکاری در بازار به راحتی بتوانید دستگاه مورد نظر خود را براساس استاندارد‌های مورد نیاز تهیه کنید. در ادامه به برخی موارد در این زمینه اشاره می‌کنیم.

      • توجه به میزان توانایی در استفاده و همچنین نوع کاربرد و میزان استفاده در مصارف مختلف صنعتی و خانگی از دستگاه
      • به لحاظ اینکه میزان شدت جریان در دستگاه‌های مختلف متفاوت است لازم است برای انجام جوش کاری‌های قوی‌تر، دستگاه کارگاهی و صنعتی مورد نظر قرار گیرد؛ زیرا در میزان ضخامت قطعات مورد نظر برای انجام جوشکاری با میزان شدت جریان رابطه مستقیمی وجود دارد.
      • در نظر گرفتن چرخه عملکرد دستگاه و مدت زمانی که از دستگاه استفاده می­شود. از موارد انتخاب بهترین اینورتر جوشکاری است. به طوری که پس از استفاده بی‌وقفه دستگاه نیاز به خنک شدن دارد. چون با افزایش استفاده و شدت جریان نیاز به خنک کاری نیز زیاد‌تر است. این شاخص در دستگاه‌های مختلف بر حسب درصد تعیین می­شود. پس دستگاهی که دارای چرخه عملکردی 100 درصد است با استفاده بی‌وقفه نیاز به خنک کاری ندارد. در نتیجه برای انجام کار‌های صنعتی و کارگاهی توجه به چرخه عملکرد کردی مهم است.
      • در نظر گرفتن قطعات و تجهیزات مناسب، انبر الکترود گیر و کابل رابط به عنوان لوازم جانبی با کیفیت برای انتقال کامل شدت جریان و بالا بردن کیفیت کار
      • برخورداری از گارانتی و خدمات پس از فروش که یکی از نکات مورد توجه و با اهمیت در خصوص تهیه کالا‌ها و ابزار مورد نیاز و کاربردی از جمله بهترین اینورتر جوشکاری است.

    بهترین مارک دستگاه جوش اینورتر

    بهترین مارک دستگاه جوش اینورتر

    در بازار مدل‌ها و برند‌های مختلفی از دستگاه جوش عرضه می­شود که می‌توان به ایکس کورت، آمپرباس، رونیکس، آروا، ادون، ایران ترانس، هیوندای، صبا الکتریک، استنلی، جوشا، هپوتی و... اشاره داشت. شما می‌توانید بر اساس شاخص و استاندارد‌های مد نظر خود آن را خریداری کنید.

    انواع دستگاه جوش اینورتر

    دستگاه جوش اینورتر دارای انواع مختلفی است که می‌توان به دستگاه‌های جوش برق MMA/ARC، CO2 دبل پلاس، آرگون TIG، میگ مگ CO2، آرگون، آرگون پلاسی و... اشاره کرد.

    در این مطلب سعی کردیم شما همراهان گرامی را با اینورتر جوشکاری، انواع آن و مزایای این دستگاه آشنا کنیم. شما می‌توانید با بررسی‌های لازم و بر اساس شاخص‌های مورد نظر خودتان نسبت به انتخاب و خرید بهترین دستگاه اینورتر جوشکاری متناسب با نیاز خود اقدام کنید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات