آشنایی با جعبه ابزار و انواع آن

آنچه در این مقاله میخوانید
    آشنایی با جعبه ابزار و انواع آن

    جعبه ابزار یکی از وسایل ضروری و مورد نیاز برای هر خانه، محل کار و خودرویی است. با استفاده از این وسیله ساده به راحتی امکان جمع‌آوری، نظم بخشیدن، دسترسی راحت و نگهداری وسایل و ابزار مورد نیاز  و جابجایی آنها فراهم می‌شود. این وسیله برای انجام کارها در مواقع ضروری و همچنین برای کسب و کار و مشاغل تخصصی کاربرد‌های مختلفی دارد. در حال حاضر بنا بر نوع استفاده افراد، جعبه ابزار در مدل‌های متنوع فلزی، پلاستیکی و برزنتی تولید و عرضه می‌شود. جعبه ابزار‌های پلاستیکی و برزنتی بیشتر در منازل و برای انجام تعمیرات فوری و کار‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می­گیرد. جعبه ابزار‌های فلزی از لحاظ استحکام و مقاومت بیشتر برای امور فنی، تخصصی، فعالیت تعمیرکاران و... کاربرد بیشتری دارند. بر این اساس با توجه به نوع استفاده از جعبه ابزار باید لوازم مورد نیاز آن تهیه، نگهداری و مورد استفاده قرار گیرد.

    جهت خرید انواع جعبه ابزار می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

     

    مدل‌­های مختلف جعبه ابزار

    جعبه‌های ابزار بر مبنای کاربرد آن در ابعاد متنوع با جنس‌های مختلف و قیمت‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود. در نتیجه، نیاز است در هنگام خرید جعبه ابزار به مواردی مانند برند، جنس، نوع استفاده، ویژگی‌ها و کیفیت آن توجه کنید.

    در ادامه مطلب شما را با انواع مختلف این وسیله آشنا می‌کنیم.

     

    جعبه ابزار‌های پلاستیکی

    این جعبه‌ها از مواد پلاستیکی ساخته شده و دارای کیفیت مناسبی است. این جعبه‌ها به لحاظ وزن مناسب و کم، به آسانی قابل حمل و جابجایی هستند و امکان تعبیه چرخ‌های پلاستیکی نیز در زیر آن‌ها وجود دارد. با توجه به نوع طراحی و مدل‌های متفاوت، اغلب مدل‌های جعبه ابزار پلاستیکی طبقه بندی دارند و به همین دلیل راحت قابل استفاده بوده و برای منازل کاربردی و مناسب است. ضمن اینکه برای استفاده در وسایل نقلیه و قرار گرفتن در صندوق خودرو نیز خوب است.

    جعبه ابزار پلاستیکی

     

     جعبه‌­های ابزار فلزی

    در ساخت جعبه‌ ابزارهای فلزی به منظور جلوگیری از آسیب دیدن هنگام حمل و نقل و ضربه خوردن و همچنین در تغییرات مختلف رطوبت و دما از فلز باکیفیت، مقاوم و ضد زنگ استفاده می‌شود و سطح آن با روکش رنگ کوره ای پوشانده می شود. این مدل از جمله کامل‌ترین جعبه ابزار‌ها است که به لحاظ طبقه‌بندی داخل آن و برخورداری از استحکام و کیفیت مناسب، در محل کار و فعالیت و برای امور فنی و تعمیرات تخصصی و حرفه‌ای کاربرد زیادی دارد. با توجه به اینکه نسبت به سایر جعبه ابزار‌های دیگر دارای وزن بیشتری است اغلب در جا‌هایی مورد استفاده است که نیاز به جابجایی کمتری دارد یا اینکه برای سهولت در حمل و نقل و جابجایی راحت‌تر از چرخ در زیر آن استفاده می‌گردد و با توجه به ویژگی‌های گفته‌شده از قیمت نسبتاً بالایی برخوردار است.

    جعبه ابزار فلزی کارگاهی

    کامل‌ترین جعبه ابزار

     

    جعبه ابزار کامل مناسب منزل

     این نوع جعبه ابزار به شما کمک می کند تا خیلی از کارها را خودتان انجام دهید و همچنین شما را تا حدود زیادی از مراجعه متعدد به تعمیرکاران بی‌نیاز می‌کند. ابزار داخل این جعبه کامل بوده و از کیفیت مناسب و استاندارد‌های لازم برخوردار است. ضمن اینکه هزینه‌های شما بابت انجام تعمیرات و... کاهش پیدا می‌کند. یک جعبه ابزار کامل از جنس خوبی برخوردار بوده و به آسانی قابل دسترس و حمل و نقل و جابجایی آن راحت است.

    ابزارهایی که در جعبه ابزارهای خانگی به کار می روند با توجه به شرایط و نیازهای مختلف اجزاء آن انتخاب می شود. برخی از ابزارهایی که در این خصوص کاربرد بیشتری دارد را معرفی می‌کنیم.

    جعبه ابزار خانگی

    لیست لوازم جعبه ابزار خانگی

    شرایط و نیاز‌های مختلف باعث می‌شود تا جعبه ابزار کامل و مناسبی برای خود تهیه کنید تا در مواقع مورد نیاز بتوانید استفاده لازم از آن را ببرید. برخی از ابزارهایی که در این خصوص کاربرد بیشتری دارد را معرفی می‌کنیم.

    پیچ گوشتی و فازمتر

    پیچ گوشتی در مدل‌های متنوع، در فضای محدود می‌توانید مدل‌های پیچ گوشتی با سری قابل تعویض را تهیه کنید. فازمتر نیز برای بررسی اتصالات برقی و ... کاربرد دارد.

    چکش

    یکی از ابزار‌های کاربردی در جعبه ابزار در منزل و محل کار چکش است که استفاده‌های زیادی در شرایط مختلف دارد.

    آچار فرانسه و انواع آچار

    آچار فرانسه در کنار سایر آچار‌های یک‌سر رینگی و یک‌سر تخت موجود در جعبه‌های ابزار استفاده فراوانی دارد. تهیه این ابزار کاربردی کمک زیادی به جلوگیری از ایجاد ساییدگی و آسیب دیدن پیچ و مهره‌های مورد استفاده می‌کند.

    انبردست

    این وسیله نیز از جمله کاربردی ترین ابزارآلات در هر جعبه ابزار است که در خیلی از مواقع کمک‌یار خوبی برای شما است.

    متر برای اندازه‌گیری

    برای اندازه‌گیری و تعیین ابعاد کار‌های مورد انجام نیاز به یک متر دارید. بهتر است در زمان خرید به متراژ و داشتن قفل آن توجه شود.

    تیزبر یا کاتر

    بهتر است یک کاتر مناسب و باکیفیت همراه با تعدادی از تیغه‌های یدکی تهیه و در جعبه ابزار نگهداری کنید.

    چراغ قوه

    برای کار در محیط تاریک می‌توانید از انواع چراغ قوه‌های در دسترس با وزن مناسب استفاده کنید.

    دریل

    انواع مختلف برقی و شارژی این وسیله موجود است بر اساس نیاز خود می توانید آن را تهیه کنید.

    شما می‌توانید به طور مجزا نیز هر کدام از این ابزار مکانیکی داخل جعبه ابزار را از سایت ابزار ماشین تهیه کنید.

     

    جعبه ابزار کامل مناسب کارگاه(مکانیکی)

    این نوع جعبه ها برای کارهای تخصصی و فنی معمولا در تعمیرگاه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر مواردی که در جعبه ابزار خانگی ذکر شد، بنا به نیاز کاربر موارد زیر می تواند از اجزا جعبه باشد.

    جعبه ابزار کامل و اجزای داخل جعبه ابزار

    بکس های ساده و فشار قوی

    این آچارها مناسب باز و بسته کردن پیچ و مهره ها بدون صدمه زدن به آنها هستند و یکی از مهمترین و کاربردی ترین اجزا این نوع جعبه ابزارها هستند.

    انواع دسته بکس

    برای استفاده از بکس نیاز به نوعی دسته هست که با استفاده از آن می توان به بکس ها گشتاور مورد نیاز برای باز و بست را وارد کرد و با توجه به اندازه درایو بکس انتخاب می شود.

    انواع انبرهای تخصصی

    انبرهایی مانند انبر قفلی، انبر کلاغی، دمباریک مرکب، انبرهای فشار قوی، انبرهای خار، سیم لخت کن و... که کاربرد تخصصی دارند بنابر نیاز می توانند در این جعبه ابزار کارگاهی قرار داشته باشد.

    انواع بیت (سر پیچ گوشتی) و هولدر

    یکی دیگر از ابزارهای کاربردی و کار راه انداز در میان جعبه ابزارهای مکانیکی و صنعتی سر پیچ گوشتی است که در مدل های مختلف برای باز کردن و بستن پیچ های ساده، چهارسو، ستاره ای و...مورد استفاده قرار میگیرند و هولدر دسته این بیت ها است که بیت را نگه می دارد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات