راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای خرید پیچ گوشتی شارژی

    پیچ گوشتی شارژی ابزاری کاربردی بوده و وجود آن در بیشتر کارگاه‌ها الزامی است. امروزه استفاده از ابزار‌های مختلف، صنعت‌گران را در انجام سریع کار‌ها کمک می‌کند. اصولا باز و بسته کردن پیچ‌ها کاری زمان‌بر و خسته‌کننده بوده و انرژی و زمان زیادی از صنعتگر می‌گیرد.

    مدل‌های دستی این ابزار از دو بخش دسته و میله ساخته شده که نوک میله به مدل‌های دوسو، چهارسو، شش‌سو و مربعی شکل می‌گیرد. در مدل‌های دستی میله به دسته چسبیده و قابل تعویض نیست. در مدل‌های برقی و شارژی امکان تعویض سر‌های پیچ‌گوشتی وجود داشته و بسته به نوع پیچ سری مناسب بر روی آن نصب می‌شود.

    در این مقاله شما را با لزوم وجود پیچ گوشتی در کارگاه آشنا ساخته و در ادامه به معرفی پیچ گوشتی‌های شارژی، مزایای آن‌ها و تفاوتی که با دریل شارژی دارند آشنا می‌سازیم. در انتها نیز توضیح مختصری در مورد مدل‌های مختلف باتری و نکات مهم هنگام خرید خواهیم داد. چنانچه قصد خرید پیچ گوشتی های برقی/شارژی را دارید می‌توانید به سایت ابزار ماشین اعتماد کنید.

    پیچ گوشتی شارژی؛ از کاربرد تا الزام

    پس از انقلاب صنعتی استفاده از ابزار‌آلات برقی رواج زیادی پیدا کرد و تولید‌کنندگان را در انجام هرچه سریعتر کار‌ها و به تبع آن ساخت محصول بیشتر یاری کرد. پیچ‌گوشتی از جمله لوازمی بود که نقشی کلیدی در ساخت لوازم داشت و تقریبا در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گرفت. چراکه قطعات تمام لوازم توسط پیچ به یکدیگر متصل شده و در صورت بروز اشکال نیز باز کردن پیچ‌ها امکان تعمیر و تعویض قطعات را میسر می‌ساخت.

    افزایش جمعیت و نیاز به تولید بیشتر، الزام وجود ابزاری که سرعت کار را بالا برده و محصولات بیشتری را روانه بازار مصرف کند بیش از پیش حس شد. پیچ‌گوشتی برقی از کاربردی ترین لوازمی بود که سرعت کار‌ها را به‌طور چشم‌گیری افزایش داد.

    اما به دلیل در دسترس نبودن پریز برق در برخی شرایط و مشکلاتی که سیم رابط برای صنعتگران ایجاد می‌کرد مدل‌های شارژی راه خود را به سرعت در دنیای صنعت باز کردند و به عنوان ابزاری کاربردی و پرمصرف شناخته شدند.

    پیچ گوشتی شارژی ارزان و با کیفیت

    پیچ گوشتی شارژی چیست؟

    امروزه اغلب لوازم برقی در مدل‌های شارژی نیز تولید می‌شوند که از نظر کارایی تفاوت چندانی با مدل‌های برقی ندارند.

    پیچ ‌گوشتی‌های شارژی ابزار‌هایی هستند که سری شبیه به پیچ گوشتی دستی داشته اما بسته به نوع و اندازه پیچ قابل تعویض هستند. نیروی موتور در این وسیله توسط باتری قابل شارژ تامین می‌گردد. به دلیل نداشتن سیم رابط، قابل استفاده در شرایطی است که امکان استفاده از پریز برق وجود ندارد.

    این نوع پیچ‌گوشتی نسبت به نمونه‌های برقی سبک‌تر بوده و اندازه کوچک‌تری دارد. توان موتوری آن‌ها نیز در برخی مدل‌ها کمتر از مدل‌های برقی است. قابلیت‌های بی‌نظیر این دستگاه محبوبیت آن ‌را در میان کاربران بیشتر کرده و استفاده از آن‌ در کارگاه‌های تولیدی و حتی مصارف خانگی به‌طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است.

    مزایای استفاده از پیچ گوشتی شارژی

    اصولا نمونه‌های شارژی پیچ گوشتی وزن پایین‌تری نسبت به مدل‌های برقی داشته و استفاد از آن‌ها را برای افرادی که در طول روز به دفعات با این ابزار سرو کار دارند، راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این اندازه کوچکتر این نوع ابزار نسبت به نمونه‌های برقی استفاده از آن را در شرایط مختلف امکان‌پذیر می‌کند. اغلب این دستگاه‌ها تاشو بوده و به دو صورت تفنگی و مستقیم قابل استفاده هستند که این امر به راحتی کاربر هنگام کار کمک می‌کند.

    در این بین برخی افراد فنی تمایل دارند لوازم خود را شخصا و در منزل تعمیر کنند. اما گاهی باز و بسته کردن پیچ‌ها نیاز به قدرت بازو داشته و کار را برای آن‌ها مشکل می‌کند. در چنین شرایطی استفاده از نیروی برق انجام کارها را آسان می‌کند.

    امروزه از این ابزار برای مصارف خانگی نیز استقبال شده است. برخی مدل‌ها که شباهت زیادی به خودکار داشته و از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردارند گزینه‌ای ایده‌آل برای کار در خانه هستند.

    فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

    بسیاری از افراد به دلیل شباهت‌هایی که میان این دو دستگاه وجود دارد آن‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند در حالی که این ابزار‌ها از برخی جهات تفاوت‌های فاحشی با هم دارند:

    ـ موتور پیچ گوشتی شارژی گشتاور و سرعت پایینی داشته و برای باز و بسته کردن پیچ مناسب است در صورتی که دریل شارژی از لحاظ سرعت و گشتاور بسیار قوی‌تر بوده و برای سوراخ‌کاری مناسب است.

    ـ مدل‌های مختلف دریل شارژی به سه‌نظام مجهز بوده و به ثابت نگه داشتن مته کمک می‌کند اما پیچ‌ گوشتی‌های شارژی به کولتی مجهز هستند که فقط امکان اتصال سری‌های پیچ‌ گوشتی را میسر می‌کند.

    باتری پیچ گوشتی شارژی

    باتری پیچ گوشتی شارژی

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیچ گوشتی شارژی که تاثیر زیادی در کیفیت کاربردی آن دارد، باتری است که در مدل‌ها و برند‌های گوناگون دیده می‌شود.

    شارژ غیر اصولی و بی‌اطلاعی از شرایط نگهداری باتری از مهم‌ترین مواردی است که موجب پایین آمدن طول عمر باتری‌های شارژی شده و در مواردی به خود دستگاه نیز آسیب می‌رساند.

    اغلب دستگاه‌های شارژی هنگام خرید، باتری متناسب با دستگاه را نیز به‌همراه خود دارند. از متداول‌ترین باتری‌های موجود در بازار می‌توان به باتری لیتیوم یون، باتری نیکل کادیوم و باتری نیکل متال هیبرید اشاره کرد. هر کدام از این باتری‌ها معایب و مزایایی دارند که این مقاله گنجایش شرح این موارد را ندارد.

     

    نکات مهم هنگام خرید پیچ گوشتی شارژی

    همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، اغلب کارگاه‌های صنعتی و تولید‌کنندگان از این ابزار برای ساخت محصولات خود کمک می‌گیرند. کابینت‌سازی، ساخت مبلمان، کارگاه‌های نجاری، تعمیرکاران لوازم برقی و الکترونیکی، مکانیک‌ها و بسیاری از صنایع دیگر از جمله افرادی هستند که با بهره بردن از امکانات این ابزار، کارهای خود را سریع‌تر و با دقت بیشتر انجام می‌دهند.

    بر این اساس و با توجه به تنوع مدل‌های موجود در بازار، بهتر است هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

    • گشتاور: برای باز و بسته کردن پیچ‌های بزرگ به نیروی گشتاور بیشتری نیاز است. به همین دلیل هنگام خرید باید به نیروی چرخشی دستگاه توجه شود.
    • سرعت متغیر: کار با دستگاه‌هایی که قابلیت تنظیم سرعت دارند دقت بیشتری داشته و پیچ گوشتی شارژی، سرعت خود را با پیچ‌های مختلف متناسب می‌کند.
    • ولتاژ: بهتر است دستگاهی خریداری کنید که از ولتاژ مناسب با نوع فعالیت شما برخوردار باشد.
    • نور: لامپ ال ای دی موجود در برخی دستگاه‌ها با روشن کردن محل پیچ، دقت، ظرافت و کیفیت کار انجام شده را بالا می‌برد.
    • باتری: اصولا باتری‌های لیتیوم یونی خیلی زود شارژ شده و طول عمر زیادی دارند. اگر از این دستگاه در طول روز زیاد استفاده می‌کنید حتما به باتری آن توجه کرده و نوع باکیفیت آن را انتخاب کنید.
    • اندازه: پیچ‌ گوشتی‌های شارژی در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. برای کارهای ساده خانگی نمونه‌های کوچک مناسب است اما در مصارف صنعتی و پیچیده بهتر است مدل‌های بزرگتر و مجهز ‌خریداری شود.
    • گارانتی: به طور کلی دستگاه‌هایی که از گارانتی طولانی مدت و ضمانت تعویض برخوردارند، کیفیت بهتری داشته و با اطمینان بیشتری خریداری می‌شوند.
    • برند: امروزه شرکت‌های زیادی به تولید این ابزار می‌پردازند اما بهتر است برای اطمینان، دستگاه خود را از شرکت‌های معروف و صاحب‌نام انتخاب کنید.

     

    کلام پایانی

    امروزه استفاده از دستگاه‌های شارژی رواج زیادی میان صنعتگران و افراد فنی دارد. پیچ‌ گوشتی شارژی نیز با داشتن مزایایی همچون اندازه کوچک، حمل آسان، وزن پایین و ایمنی بالا از جمله ابزار‌هایی است که در سال‌های اخیر با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

    وجود این دستگاه در کارگاه‌های صنعتی و خانه‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در زمان، موجب بالا رفتن دقت کار شده و مراحل کار را به راحتی پیش می‌برد. 

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات