6 نکته مهم در خرید بهترین جک سوسماری

آنچه در این مقاله میخوانید
    6 نکته مهم در خرید بهترین جک سوسماری

    راهنمای خرید بهترین جک سوسماری

    جک‌ها ابزاری برای جابه‌جا کردن و بالا بردن دستگاه‌های مختلفی مانند خودرو هستند. جک‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از کاربردی‌ترین آنها جک سوسماری است. جک سوسماری نوعی جک هیدرولیک مناسب انواع خودروهای سبک و سنگین است. با استفاده از بهترین جک سوسماری می‌توان خودرو را به آسانی از سطح زمین بلند کرد و تا یک متر بالا برد. با اتصال یک زنجیر به جک سوسماری، حتی می‌توان از آن به‌عنوان وینچ یا بالابر هم استفاده کرد. جهت خرید انواع جک هیدرولیک می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

    با ما در نگاهی به ویژگی‌ها و کاربردهای انواع جک سوسماری همراه باشید.

     

    قابلیت‌های جک سوسماری

    جک‌های مختلفی در صنعت خودروسازی و تعمیر خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما اینکه چرا جک سوسماری بهترین نوع آنها شناخته شده است، دلایل مختلفی دارد:

    * انواع جک‌هایی که در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت تحمل وزن محدودی دارند. از ویژگی‌های بهترین جک سوسماری این است که توانائی تحمل وزن‌های سنگین‌تر از جک‌های دیگر را دارد.

    * جک‌های سوسماری، برخلاف بسیاری از جک‌های دیگر می‌توانند در زیر هر بخشی از خودرو قرار بگیرند و خودرو را بلند کنند.

    * انواع جک‌ها در بالا بردن خودرو محدودیت بسیار دارند. بهترین جک سوسماری می‌تواند خودرو را تا فاصله یک متری از زمین بلند کند.

    * جک سوسماری پرکاربردتر از انواع دیگر جک‌های خودرو است. با مدد از این نوع جک می‌توان خودرو را از چاله تعمیرگاه نیز بیرون آورد.

    * جک‌های سوسماری به سیستم ایمنی مجهز هستند. بر اساس این سیستم، هنگامی که جک در کمترین و بیشترین ارتفاع خود قرار گیرد، متوقف می‌شود تا ایمنی کاربر حفظ شود.

    * از جک سوسماری می‌توان برای بالا بردن خودروهای WD4 یا چهار چرخ متحرک هم استفاده کرد.

     

    انواع جک سوسماری

    جک سوسماری انواع مختلفی دارد:

    1- جک سوسماری پایه بلند

    جک سوسماری پایه بلند پرکاربردترین و بهترین جک سوسماری در تعمیرگاه‌های خودرو و سرویس‌های تعویض روغن است. ظرفیت جک‌های سوسماری پایه بلند بین 3 تا 5 تن است.

    2- جک سوسماری کورسی

    جک سوسماری کورسی مناسب خودروهای اسپرت یا خودروهایی است که بلندی آن را کم کرده‌اند. درازای جک کورسی کم است و بلندی آن در حالت خوابیده حدود 7 سانتی‌متر است. تحمل وزن این نوع جک‌ها بین 3 تا 5 تن است.

    3- جک سوسماری بادی

    ظرفیت جک سوسماری بادی 22، 35، 50 تن و بالاتر است. از جک‌های بادی برای بالا بردن خودروهای سنگین مانند کامیون و اتوبوس استفاده می‌شود. عملکرد جک‌‌های بادی سوسماری مانند انواع دیگر آن است، اما سیلندر این نوع جک‌ها با فشار باد روغن را حرکت می‌دهد و باعث حرکت خودرو به سمت بالا می‌شود.

    برای پائین آوردن جک‌های بادی شیر تخلیه باز می‌شود و جک با فشار باد به جای اول خود برمی‌گردد. این نوع جک‌های سوسماری در دو نوع دو مرحله‌ای و سه مرحله‌ای در بازار به فروش می‌رسند. قدرت جک‌های بادی سوسماری بی‌نظیر است.

    انواع جک سوسماری

    مقایسه جک سوسماری با سایر جک‌ها

     

    جک هیدرولیک روغنی

    جک روغنی از دو بخش ساخته شده و از جک سوسماری کوچک‌تر است. اندازه کوچک‌تر و وزن سبک‌تر جک‌های روغنی جابه‌جایی آنها را آسان‌تر کرده است. این نوع جک فقط توانایی بلند کردن یک سمت خودرو را دارد، اما بهترین جک سوسماری می‌تواند کل خودرو را از زمین بلند کند.

    جک برقی

    جک‌های برقی نسل جدیدی از جک‌های خودرو هستند که با اتصال آنها به فندک خودرو می‌توان خودرو را چند ثانیه از زمین بلند کرد. جک‌های برقی کوچک‌تر از جک‌های سوسماری هستند و گذاشتن آنها در صندوق خودرو فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. استفاده از جک‌های برقی به انرژی زیادی نیاز ندارد. تفاوت اصلی این نوع جک با جک سوسماری در توانایی تحمل وزن آنها است.

     

    بهترین مارک جک سوسماری

    برندهای مختلفی جک سوسماری را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند. از بین انواع جک سوسماری می‌توان به چند برند برتر این کالا اشاره کرد که هم بازار فروش خوبی داشته و هم کاربران از آنها رضایت داشته‌اند:

    1- جک سوسماری هیدرولیک کاپلا

    جک‌های هیدرولیک کاپلا از بهترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. از بین انواع نمونه‌های این برند می‌توان به مدل C1003 اشاره کرد.

    2- جک سوسماری هیدرولیک بیگرد

     جک‌های بیگرد محصول آمریکا واز برندهای مطرح و محبوب موجود در بازار هستند. مدل TR200001 یکی از نمونه‌های این برند جک سوسماری است.

    3- جک سوسماری هیدرولیک وینکس

     یکی از انواع جک سوماری وینکس مدل  EH1501است.

    4- جک سوسماری هیدرولیک کنزاکس

    از این برند جک سوسماری هم می‌توان به مدل KFJ-202 اشاره کرد.

    5- جک سوسماری هیدرولیک واستر

     مدل 2TON یکی از نمونه‌های جک سوسماری واستر است.

    بهترین مارک جک سوسماری

    راهنمای خرید بهترین جک سوسماری

    برای خرید جک سوسماری به نکته‌های مختلفی باید توجه کنید. بهترین جک سوسماری باید دسته‌ای با چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد. همچنین بهتر است از رنگ کوره‌ای برای رنگ‌آمیزی بدنه آن استفاده شده باشد. از دیگر ویژگی‌های یک جک سوسماری خوب برای شما به موارد مختلفی می‌توان اشاره کرد:

    1- موارد استفاده خود را مشخص کنید

    اگر شما این وسیله را برای خودروی شخصی خود خریداری می‌کنید، باید به وزن آن هم توجه کنید. پائین بودن وزن جک سوسماری برای رانندگان خودرو که از آن برای عوض کردن لاستیک خودرو استفاده می‌کنند، دارای اهمیت است. البته این گزینه برای تهیه بهترین جک سوسماری برای تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی‌ها خیلی مطرح نیست.

    2- کیفیت محصول را بررسی کنید

    کیفیت ساخت بدنه شرط مهمی برای بهترین جک سوسماری است. بسیاری از جک‌های سوسماری برای بلند کردن خودروهای سنگین، مانند کامیون و اتوبوس‌ها استفاده می‌شوند. همین عامل باعث می‌شود تا کیفیت ساخت بدنه آنها مهم‌ترین اولویت برای خریداران باشد.

    در ساخت بدنه جک‌های سوسماری از آلومینیوم، استیل، یا ترکیب استیل و آلومینیوم استفاده می‌شود. آلومینیوم محکم و سبک است. استیل محکم‌تر و سنگین‌تر است.

    3- ظرفیت مورد نظر خود را مشخص کنید

    یکی دیگر از نکته‌های مهم در خرید بهترین جک سوسماری ظرفیت آن است. این نکته به‌طور مستقیم به نیاز شما بستگی دارد. اگر شما این وسیله را برای خودروی شخصی خود خریداری می‌کنید، پس ظرفیت مورد نیاز شما مشخص است. اما اگر این وسیله را برای تعمیرگاه خود خریداری می‌کنید، ظرفیت آن بستگی به خودروهایی دارد که تعمیر می‌کنید. ظرفیت این جک‌ها می‌تواند از 2 تا 100 تن باشد.

    4 ارتفاع خودرو یا خودروهای مورد نظر خود را مشخص کنید

    زیر برخی از خودروها فضای زیادی برای قرار دادن جک وجود ندارد. به‌عبارتی ارتفاع بعضی از خودروها کم است. برای تعمیر این‌گونه خودروها باید نوعی جک سوسماری را خریداری کنید که دارای کمترین ارتفاع باشد.

    5- طراحی مناسب جک سوسماری خود را مشخص کنید

    جک‌های سوسماری دارای تفاوت‌هایی در بدنه و قرارگیری زیر خودرو هستند. درازا و اندازه دسته از موارد مهم در این تصمیم‌گیری است. جکی را انتخاب و خریداری کنید که استفاده از آن برای شما اسان باشد.

    6- سرعت بالا رفتن جک

    یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای جک‌های سوسماری، سرعت بالا رفتن آن است. تعمیرگاه‌ها که سرعت برای آنها اهمیت زیادی دارد، بهتر است جک‌هایی را خریداری کنند که سرعت بیشتری داشته باشند.

    سخن پایانی

    می‌توان گفت مهم‌ترین گزینه برای انتخاب بهترین جک سوسماری به نیاز شما بستگی دارد. افرادی که این نوع جک‌ها را برای استفاده شخصی تهیه می‌کنند، برای تهیه و خرید آن باید وزن خودروی خود را در نظر بگیرند. تعمیرکارهایی که در کار تعمیر خودروهای سبک هستند، باید بهترین و محکم‌ترین آنها را خریداری کنند. این‌گونه خریداران نیازی به ظرفیت‌های بسیار بالا ندارند. اما کسانی که در کار تعمیر خودروهای سنگین هستند، باید محکم‌ترین جک سوسماری را با بالاترین ظرفیت آن خریداری کنند.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات