راهنمای خرید بهترین جعبه بکس

آنچه در این مقاله میخوانید
    راهنمای خرید بهترین جعبه بکس

     

    راهنمای خرید بهترین جعبه بکس و اجزا آن

    جعبه بکس یک محفظه از جنس چوب، پلاستیک یا فلز است که درون آن مجموعه‌ای از ابزار و آچار وجود دارد و از آن‌ها برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها استفاده می‌کنند. در گذشته ابزار موجود در این جعبه محدود به چند دسته بکس و چند سر بکس ساده بود، اما امروزه در این جعبه‌ها علاوه‌برآنکه آچارهای بکس به‌طورکامل موجودند، متعلقات دیگری نیز وجود دارند و همگی آن‌ها از ویژگی‌های خاصی برخوردارند.

    جعبه بکس چیست؟

    جعبه بکس درواقع یک جعبه‌ابزار کوچک و کاربردی است که شامل یک آچاربکس و مجموعه‌ای از بکس‌های همراه آن می‌شود. از مجموعه آچاربکس و این بکس‌ها به‌تنهایی برای باز و بسته کردن انواع پیچ ها در مدل و سایزهای مختلف استفاده می‌شود.

    جعبه‌های بکس در انواع و سایزهای متفاوت تولید می‌شوند و معمولا برای اشاره به آن‌ها از تعداد قطعات جعبه و واحد پارچه استفاده می‌کنند. برای مثال جعبه بکس 40 پارچه، جعبه‌ای است که در آن 40 عدد ابزار با سایزهای متفاوت وجود دارد و از آنجایی که تنوع سایز برای آن درنظر گرفته شده، برای مصرف کارگاهی و مکانیکی مناسب خواهد بود. همچنین باید گفت که گاهی‌اوقات برای معرفی این جعبه از واحد «ترکیبی» نیز استفاده می‌شود و استفاده از آن نشان می‌دهد که در جعبه متعلقات مختلفی مانند انواع رابط، انواع دسته بکس و... با درایو استاندارد موجود است.

    این جعبه‌‌های بکس به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای مصارف عمومی، کارگاهی و تخصصی استفاده کنید. دقت داشته باشید که آچارها و تعلقات این جعبه شرایطی را برای شما فراهم می‌کنند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها پیچ و مهره‌های مختلف مانند چهارگوش، شش گوش، ستاره‌ای، هزار خاری و ... را در سایزهای متفاوت بازوبسته کنید. خرید جعبه بکس برای کسانی که به طور مداوم با این ابزار سر و کار دارند در مقایسه با آچار بکس تکی و سر بکس‌ها به‌صرفه‌تر است، زیرا به‌دلیل تنوع محصول و سایزی که دارد، به شما اجازه می‌دهد بدون محدودیت، اتصالات لازم را انجام دهید.

     

    انواع جعبه بکس کدامند؟

    جعبه بکس‌ها انواع مختلفی دارند. این انواع را باتوجه به فاکتورهای مختلفی دسته بنده می‌کنند. نکته مهم اینکه نیاز است که پیش از خرید یکی از انواع جعبه بکس، مشخصات و ویژگی‌های هریک را بشناسیم.

    دسته بندی جعبه بکس‌ها براساس متریال

    جعبه بکس‌ها براساس متریالی که بکس‌ها از آن ساخته می‌شوند به دو دسته جعبه بکس فشار قوی و جعبه بکس معمولی تقسیم می‌شوند.

    جعبه بکس معمولی

    در جعبه بکس معمولی، جنس بوکس‌ها از آلیاژ کروم وانادیوم و روکش این بوکس‌ها از کروم و به صورت براق است. این بوکس‌ها توسط نیکل آبکاری می‌شوند و جنس دسته بکس ممکن است ترکیبی از پلاستیک با فلز آلیاژی باشد و یا به طور کل فلزی باشد که به کمک نیروی دست گشتاور را ایجاد و به پیچ یا مهره وارد میکنند.

    از جعبه بکس های معمولی برای کارهای معمول روزانه در کارگاه، مکانیکی و حتی در منزل افراد فنی می توانند استفاده کنند.

    جعبه بکس فشار قوی

    مدل دیگر که از نوع فشار قوی است، متعلقات مشکی و تیره رنگ دارد و برای ساخت آن از آلیاژ کروم مولیبدن استفاده می‌شود.

    تفاوت اصلی بین بوکس‌های فشار قوی و بوکس‌های ساده در میزان مقاومت آن‌ها در برابر فشار وارده است. به همین دلیل معمولا از آن‌ها برای دسته بوکس‌‌های مکانیزه مانند دسته‌های آچار بادی، آچار هیدرولیکی و آچار برقی استفاده می‌شود تا گشتاور بسیار بیشتری را تولید کنند. بوکس‌های فشار قوی، مقاومت بالاتری دارند و برای کارهای تخصصی‌تر با نیروی وارده بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل نوع طراحی قادرند لرزش و ضربه‌های بسیار بیشتر و محکم‌تری را تحمل کنند.

    از این مدل‌ جعبه بکس برای مصارف نیمه صنعتی، صنعت خودروسازی، کار با بکس‌های بادی و کارهای سنگین استفاده کرد.

    دسته‌بندی جعبه بکس‌ها براساس فرم بکس‌ها

    جعبه‌بکس‌ها معمولا مجموعه‌ای از بکس‌ها با اشکال مختلف هستند. بکس‌ها استانه‌هایی فلزی با طول متفاوتند که در یک سمت به شکل مربع و در سمت دیگر به اشکال مختلف ۶ گوش، ۸ گوش، ۱۲‌گوش و ... طراحی می‌شوند. سمتی از بکس‌ها که اشکال مختلفی دارد برای چفت شدن با پیچ و مهره‌های مختلف طراحی شده است. در اغلب جعبه بکس‌ها اشکال مختلف بکس، در ابعاد متفاوت دیده می‌شود. اما گاهی که جعبه بکس فرمی تخصصی پیدا می‌کند، تنها یک شکل بکس در تعداد و ابعاد بیشتر را شامل می‌شود. برای مثال جعبه بکس E  یا ستاره‌ای، جعبه بکس ۱۲ پر، ۶ پر، جعبه بکس شمع و .... که تنها بکس‌هایی با این فرم‌ها را در اندازه‌های مختلف دارند. در این شرایط جعبه بکس‌ها تنها مخصوص کار با نوع خاصی از اتصالات خواهند بود.

    دسته بندی جعبه بکس‌ها براساس درایوها

    جعبه بکس‌ها گاهی دارای یک درایو استاندارد تکی‌اند و گاهی چند درایو (ترکیبی) دارند. درایو آچار بکس در واقع رابط مربع شکلی است که بکس‌ها روی آن سوار می‌شوند و بین اهرم (دسته آچار بکس) و بکس‌ها قرار می‌گیرد.

    به‌این ترتیب برخی از ویژگی‌های مطرح شده در انواع جعبه بکس آن‌ها را به اجزایی تخصصی تبدیل می‌کند. باید دانست که در این موارد یک جعبه بکس معمولی که مناسب مصارف معمولی است، چه ویژگی‌هایی دارد و سپس نسبت به خرید و تهیه آن اقدام کرد.

    جعبه بکس کامل چه قطعاتی دارد؟

    اجزای موجود در جعبه بکس‌ها که با توجه به تعداد پارچه آن‌ها مشخص می‌شود، ممکن است کم و زیاد شود اما یک‌سری اجزای ثابت در تمامی جعبه بکس‌ها وجود دارد. این اجزا که باید در یک جعبه بکس کامل موجود باشد، عبارتند از :

    بکس یا سر بکس

    بکس از اصلی‌ترین اجزای موجود در جعبه بکس‌های مختلف است. بکس‌ها که با طول‌های متفاوت عرضه می‌شوند، بخشی هستند که با پیچ یا مهره چفت می‌شوند.

    دسته بکس مدل پیچ گوشتی (هولدر)

    این دسته بکس ظاهری شبیه به پیچ گوشتی دارد که دسته آن در شکل های مختلف معمولا از جنس پلاستیک با روکش ضد لغزش است و میله و نوک آن فلزی و شکل نوک به صورت درایو چهار گوش است که سر بکس به عنوان نری داخل مادگی بکس قرار میگیرد و می تواند پیچ را باز یا ببندد.

    دسته بکس جغجغه‌ای

    یکی دیگر از اجزای که امروزه اغلب در جعبه بکس‌ها دیده می‌شود، دسته بکس جغجغه‌ای است. این قطعه که در ظاهر یک ابزار فلزی معمولی با سری دارای درایو است، بسیار کاربردی بوده و به کمک هرزگرد داخلی خود به کاربر اجازه می‌دهد بدون برداشتن سری آن از روی پیچ یا مهره آن را ببندد یا باز کند.

    دسته بکس هندلی

    دسته بکس هندلی نیز مانند سایر دسته بکس ها کار اهرم را انجام می دهد برای باز کردن پیچ با این تفاوت که در این مدل دسته بکس به علت طراحی خاص دسته سرعت باز کردن پیچ بالاتر است.

    دسته بکس کشویی

    این دسته بکس به دلیل طراحی خاص خود که امکان جابجایی سر بکس بر روی اهرم را می دهد، به کاربر امکان تنظیم مقدار گشتاور را می دهد.

    رابط بکس

    که بین بکس و دسته بکس قرار گرفته وباعث افزایش طول بکس شده و چرخش پیچ‌های فرو رفته را میسر می‌نماید.

    تبدیل بکس

    بکس‌های با سایز متفاوت را با درایو دسته بکس متناسب می‌کند.

    بکس شمع

    درواقع مخصوص باز و بسته کردن شمع خودرو و موتورسیکلت است و اغلب در جعبه بکس‌های معمولی در دو سایز دیده می‌شود.

     

     

    رابط لقلقه‌ای

    یکی از اجزای مهم جعبه بکس‌ها است که کارایی اجزای دیگر را بالاتر می‌برد. لقلقه‌ای کار در زوایای مختلف در صورت نداشتن فضای کافی را ساده‌تر کرده و برای باز کردن انواع پیش و مهره خودرو بسیار مفید است.

    در جعبه بکس‌ها ممکن است برخی اجزای دیگر مانند بکس آلنی، سر پیچ‌گوشتی، سر بکس یونیورسال و ... نیز وجود داشته باشد که به برند جعبه بکس و البته تعداد پارچه آن بستگی دارد. برخی از این اجزا ممکن است برای مصارف معمولی کاربرد نداشته باشند.

                                       

     

    بهترین مارک جعبه بکس چیست؟

    تا به امروز برندهای مختلفی دست به طراحی و تولید این محصول زده‌اند که در اینجا به چند مورد از بهترین مارک جعبه بکس اشاره خواهیم کرد. دقت داشته باشید که شما می‌توانید برندهایی که در ادامه معرفی می‌شوند را در بهترین کیفیت و قیمت از دنیای ابزار ماشین تهیه کنید.

    • جعبه بکس فورس (FORCE)
    • جعبه بکس دانا پلاس (DANA PLUS)
    • جعبه بکس هزبرن (HEZBURN)
    • جعبه بکس سلتا (SELTA)
    • جعبه بکس هاسکی (HUSKY)

    قیمت جعبه بکس بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

    جعبه‌های بکس انواع متفاوتی دارند و متناسب با ویژگی‌های هریک، از قیمت متفاوتی نیز برخوردارند، اما به‌طورکلی قیمت یک جعبه بکس بر اساس نوع اجزا و قدرتی که دارد مشخص می‌شود. برای مثال آچار بکس‌هایی که در مصارف خانگی استفاده می‌شوند، در مقایسه با آچار بکس‌های صنعتی قیمت کمتری دارند. برند تولیدکننده این محصول نیز در تعیین قیمت اثرگذار است.

     

    مهمترین نکات در خرید جعبه بکس کدامند؟

    به‌طور کلی هنگام خرید بهترین جعبه بکس خوب است برخی نکات را به‌خوبی درنظر داشته باشیم. نکاتی که در کارایی، مقاومت و طول عمر این ابزار تاثیر بسیاری دارند. بعضی از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

    • برند و مارک تولید کننده
    • قیمت جعبه بکس
    • جنس و کارایی‌اش
    • اندازه و جنس اتصالات
    • امکان جابجایی راحت
    • طراحی خوب و کارآمد
    • گارانتی

     

    جمع‌بندی

    همان‌طورکه مطالعه کردید، در این مقاله به معرفی جعبه بکس پرداختیم و نکاتی که باید درباره‌ی آن بدانید را نیز گفتیم. همچنین بهترین برندهای تولیدکننده این محصول را نیز معرفی کردیم. اکنون اگر شما قصد خرید این محصول را دارید، می‌توانید برای خرید فروشگاه ابزار ماشین را انتخاب کنید و تجربه خوبی از خرید اینترنتی را برای خود به ثبت برسانید.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات