معرفی انواع میز کار مکانیکی و کارگاهی

آنچه در این مقاله میخوانید
    معرفی انواع میز کار مکانیکی و کارگاهی

    انواع میز کار مکانیکی و کارگاهی

    استفاده از انواع میز کار در محیط های اداری و کارگاهی مختلف یکی از ملزومات اینگونه مکان ها است. میزهای کار انواع مختلفی دارند، انتخاب نوع میز کار نیز با توجه به کاربرد آن و محیط مورد استفاده، صورت می گیرد. انواع میز کار کارگاهی شامل میز کار مکانیکی، میز کار نجاری و میز کار صنعتی است. در این مطلب به معرفی انواع میز کار و ویژگی های هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.


    خرید انواع میز کار کارگاهی و صنعتی از فروشگاه ابزار ماشین


     

    معرفی میز کار مکانیکی

     یکی از انواع میز کار کارگاهی میز کار مکانیکی است. چون شغل مکانیکی یکی از شغل هایی است که در انجام آن به ابزارآلات زیادی نیاز است، به همین دلیل وجود یک میز کار مکانیکی، در چنین محیط کاری واجب است.

    ابزارآلات مورد نیاز در سایزهای مختلف بزرگ، کوچک، دستی یا برقی هستند. مدلهای مختلفی از میز کار مکانیکی وجود دارند. در طراحی بعضی از میز کارهای مکانیکی امکان کار کردن به صورت تک نفره و در بعضی دیگر امکان کار کردن به صورت دو نفره نیز وجود دارد.

    در طراحی بعضی از آنها فقط کشو طراحی می شود و در طراحی بعضی دیگر از این میزها علاوه بر کشو، قسمت های دیگری نیز طراحی می شود. انتخاب هرکدام از این میزها نیز با توجه به فضای محیط کار متفاوت است.

    میز کار مکانیکی

    انواع میز کار مکانیکی

    همانطور که اشاره شد میز کارهای مکانیکی دارای انواع مختلفی هستند. به عنوان مثال در بعضی از میز کارهای مکانیکی قسمت هایی به منظور آویز کردن ابزارهای دستی مانند پیچ گوشتی، انبر، چکش و قسمت هایی نیز به منظور نگهداری از ابزارهای برقی در نظر گرفته می شود.

     آنچه که در طراحی انواع میز کار مکانیکی مشترک است جنس بدنه این میز کار است. جنس بدنه میز کار مکانیکی معمولا از فولاد است. دلیل انتخاب فولاد جهت ساخت این نوع میز، شرایط کاری محیطی است که از این نوع میز کارگاهی استفاده می شود.

     یکی دیگر از خصوصیات انواع میز کار مکانیکی، پایه دار بودن این میزها است. دلیل طراحی پایه در این نوع میز کارگاهی، جلوگیری از خوردگی میز در صورت تماس با مواد نفتی است.

    علاوه بر این موارد، در طراحی بعضی از انواع میز کار مکانیکی، در صفحه میز کار، یک خم 45 درجه و یک سیفون برای خارج کردن مایعات سطح میز در نظر گرفته می شود. طراحی این خم به منظور جلوگیری از افتادن ابزارهای روی میز کار و ریختن مایعاتی مانند روغن موتور و ... روی کف کارگاه است.

    میز کار صنعتی

    معرفی انواع میز کار صنعتی 

    میزکار صنعتی یکی از انواع میز کار کارگاهی محسوب می شود. استفاده از میز کار صنعتی در محیط هایی مانند فست فودها، آشپزخانه ها و شیرینی پزی ها لازم و ضروری است. میز کار صنعتی دارای انواع مختلفی مانند میز جمع آوری زباله، میز برنج پاک کنی، میز خرد کردن مواد غذایی و ... است.

    این میزها به صورت، پایه دار، بدون پایه، میز دیواری، لبه دار و ... طراحی می شوند. هر کدام از این میزها نیز دارای کاربرد و ویژگی های خاصی هستند. آنچه که در مورد میزهای صنعتی اهمیت دارد شستشوی راحت آنها است.


    قیمت و خرید میز کار کارگاهی HEZBURN


    دلیل اهمیت شستشوی راحت میزهای صنعتی از این جهت است که چون از این میزها در محیط هایی مانند آشپزخانه ها و قنادی ها استفاده می شود و این مکانها نیز از نظر بهداشتی بودن محیط های حساسی هستند، به همین دلیل میزی که برای اینگونه مکانها استفاده می شود باید امکان شستشوی آن وجود داشته باشد.

    متریالی که جهت ساخت انواع میز کار صنعتی استفاده می شود معمولا از جنس استیل است. دلیل انتخاب استیل نیز این است که با شستشوی مکرر کیفیت آن تغییری نمی کند. علاوه بر استیل رویه بعضی از میز کارهای صنعتی از پلی اتیلن است. پلی اتیلن هم ماندگاری بالایی دارد و هم از نظر بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت است.

    میز کار نجاری

    معرفی انواع میز کار نجاری 

    یکی از انواع میز کار، میز کار نجاری است. میزهای نجاری در انواع مختلفی مانند میز کار نجاری حرفه ای، مبتدی، مدارس و میز نجاری قابل حمل ساخته می شوند. یک میز کار نجاری باید دارای ویژگی هایی خاص باشد.

    یکی از این ویژگی ها سنگین بودن و استحکام این میز است. اهمیت سنگین بودن این میز به این دلیل است که در حین کار کردن، میز لرزش و حرکت نداشته باشد. چون کار نجاری، یک کار ظریف و حساس است وجود هر نوع لرزش و یا حرکت احتمالی در کیفیت کار نجاری موثر است.

    علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی های انواع میز کار نجاری که اهمیت زیادی هم دارد، داشتن قسمت های مختلف جهت نگهداری ابزارهای کار است. در واقع وجود این قسمت ها علاوه بر نگهداری از ابزارها، برای نظم دادن به محیط کار و روی میز نیز واجب و ضروری هستند.

    یکی دیگر از ویژگی هایی که یک میز نجاری باید داشته باشد، امکان تنظیم کردن ارتفاع آن است. تنظیم کردن ارتفاع جهت تسلط در انجام کار و راحتی کاربر اهمیت زیادی دارد.

    میز کار اداری

    معرفی انواع میز کار اداری

    یکی از انواع میز کار، میز کار اداری است. انواع میز اداری شامل میز مدیریت، میز کامپیوتری، میز U شکل، میز اداری به صورت ایستاده، میز کنفرانس، میز ساده، میز گوشه ای و ... است. ویژگی های یک میز اداری مناسب شامل مواردی است که به آنها اشاره می شود:

    یکی از ویژگی های میز اداری مناسب داشتن طراحی درست جهت عبور کابل و سیم است. در هر کدام از انواع میز کار اداری، طراحی باید به نحوی باشد که فضای کافی جهت عبور کابل و سیم مربوط به کامپیوتر و یا دیگر وسایل برقی مورد نیاز وجود داشته باشد.

     یکی دیگر از ویژگی های میز کار اداری داشتن قسمت جدا جهت قرار دادن صفحه کلید است. چون در میزهای اداری وجود کامپیوتر ضروری است، به همین دلیل در طراحی یک میز اداری استاندارد معمولا یک قسمت مجزا به صورت کشویی جهت قرار دادن صفحه کلید در نظر گرفته می شود.

    نکاتی در رابطه با خرید انواع میز کار کارگاهی

    همانطور که اشاره شد میز کار کارگاهی دارای انواع مختلفی است. هرکدام از این میزها نیز دارای ویژگی ها و کاربردهای مختلفی هستند. چون وجود انواع میزکار از ملزومات محیط های اداری و کارگاهی هستند، بهتر است هنگام خرید این میزها جهت بازدهی بیشتر نکاتی در نظر گرفته شود.

    یکی از نکاتی که در هنگام خرید انواع میز کار کارگاهی باید در نظر گرفت، ابعاد این میز است. ابعاد میز نیز با توجه به فضای کار متفاوت است. بهتر است قبل از خرید میز کار متراژ فضایی که میز در آن قرار داده می شود محاسبه می شود.

    همچنین شکل قسمتی که میز کار قرار داده می شود جهت خرید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال چنانچه شکل اتاق به صورت یو و یا ال است، از یک میز کار شکل ال و یا یو شکل استفاده شود.

    توجه به جنس میز کار نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید انواع میز کار باید به آن توجه کرد. اگر قصد خرید میز کار اداری را دارید، جنس ام دی اف و به طور کلی چوب انتخاب مناسبی است.

    در صورت خرید میز صنعتی، همانطور که اشاره شد جنس تمام استیل و یا استیل با رویه پلی اتیلن انتخاب مناسبی است. به منظور خرید میز کار مکانیکی و محیط هایی از این قبیل نیز معمولا میزهای فولادی مناسب تر هستند.

    از دیگر نکات مهم در خرید انواع میز کار داشتن کشو و قسمت های مختلف در یک میز کار است. در هر نوع میز کاری داشتن کشو و قسمت های مختلف جهت نگهداری وسایل کار، یک مزیت است.

    نکته آخری که در مورد خرید انواع میز کار باید در نظر گرفت راحتی کاربر هنگام استفاده از میز است. در واقع میز باید سبب راحتی بیشتر کاربر در هنگام کار کردن باشد.

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات