همه چیز راجع به مایع ضد یخ

آنچه در این مقاله میخوانید
    همه چیز راجع به مایع ضد یخ

    چگونه خنک کننده و ضد یخ را بررسی کنیم؟

    برای بررسی آن نیازی نیست که در پوش رادیاتور را باز کنید،فقط بررسی کنید که آیا مایع به خط "تناسب" کنار مخزن خنک کننده رسیده است یا نه.اگر مایع به خط "تناسب" نرسیده بود مخلوطی از آب و مایع خنک کننده به مقدار برابر(50/50)درست کنید و به آن اضافه کنید تا به حد تناسب برسد.این بخشی از سیستم بازیابی خنک کننده است.

    چگونه از هیدرومتر و تستر ضد یخ استفاده کنیم؟

    1- ابتدا،با فشار دادن پمپ ضد یخ را به سمت بالا بکشید.

    2- لوله را از مایع پر کنید و مطمئن شوید که انگشت خود را روی انتهای آن قرار داده و حباب های هوا را که روی گلوله ها جمع شده است از بین ببرید.

    3- اکنون باید مشاهده کنید که چند توپ، شناور هستند.

    4- اگر اولین بار است که خنک کننده را چک می کنید،باید مایع خنک کننده بیشتری اضافه کنید.

    چه موقع مقدار ضد یخ را بررسی کنیم؟

    اگر هنگام خنک شدن موتور میزان مایع خنک کننده را بررسی کنید،مایع باید بالای خط "حداقل" یا "پرکردن" در ظرف شارپ باشد؛اما اگر هنگام گرم شدن موتور سطح خنک کننده را بررسی می کنید،باید در "حداکثر" یا "دقیقا" زیر آن خط باشد.

    ضد یخ چه خصوصیتی باید داشته باشد؟

    شما به هیدرومتر نیاز دارید تا غلظت آبی که در حال حاضر در ماشین وجود دارد را اندازه بگیرید.اگر عددی که نشان می دهد بین 33 تا 50 درصد باشد این مقدار طبیعی است؛اما هرچیزی بیشتر یا کمتر به این معنی است که شما باید ضد یخ یا آب اضافه کنید تا غلظت آن در حد نرمال قرار گیرد.

    چه زمانی به یک ماده خنک کننده نیاز داریم؟

    هنگامی که متوجه شدید آمپر به طور دائم بالا است و موتور دائماً بیش از حد گرم می شود،احتمالا نیاز به خنک کننده دارید.اگر اجازه دهید که موتور بیش از حد گرم شود می تواند مشکلات جدی و پرهزینه ای ایجاد کند.بنابراین بهتر است با مشاهده اولین علائم مربوط به دما به مکانیک مراجعه کنید.

    آیا مایع خنک کننده همان ضد یخ است؟

    ضد یخ و خنک کننده موتور شباهت هایی دارند اما یکسان نیستند.ضد یخ مایعی غلیظ و مبتنی بر گلیکول است که باید قبل از استفاده با آب رقیق شود و بعد از آن به عنوان خنک کننده  از آن نام برده می شود.متناوباً می توانید مایع خنک کننده را به صورت محلول آماده از قبل، برای استفاده از ضد یخ و آب خریداری کنید.

    آیا شستشوی رادیاتور می تواند مشکل ایجاد کند؟

    بله؛ زیرا شستن رادیاتو، باعث از بین بردن هرگونه خوردگی، آوار، زنگ زدگی و سایر آلودگی هاست. اگر مایع تمیز کننده به طور اختصاصی برای پاک کردن موارد بالا کاربرد نداشته باشد می تواند مواردی که باعث خنک شدن سیستم خنک کننده می شود"از جمله رادیاتور"را سست کند.

    اما با گذشت زمان اگر رادیاتور را شستشو ندهید مایع خنک کننده می تواند باعث خوردگی رادیاتور،ایجاد زنگ زدگی وپوسته پوسته شدن شود که اتفاقات خوشایندی در پی ندارد.اگر رادیاتور را شستشو دهید،اما هرگونه نشتی را نادیده بگیرید احتمالا موتور شما کمی بعد از گرفتگی دوباره گرم می شود.

    اگر ضد یخ را مخلوط کنید چه اتفاقی می افتد؟

    وقتی باهم مخلوط شوند ماده ای ژله مانند غلیظ تشکیل می دهند که می تواند تمام جریان خنک کننده را که منجر به گرم شدن بیش از حد می شود کاملا متوقف کند.از آنجا که جریان خنک کننده متوقف می شود ممکن است رادیاتورها،کت های آب و حتی هسته های بخاری دچار مشکل شوند و پمپ آب بیش از حد گرم شود.

    آیا رادیاتور هسته بخاری را تمیز می کند؟

    بیرون ریختن لوله ها در هسته بخاری اجازه می دهد تا خنک کننده با سهولت بیشتری جریان یابد،بنابراین همیشه مایع خنک کننده گرم وجود دارد تا هوای داخل کابین را گرم کند.اگر آب برای از بین بردن تمام رسوبات کافی نیست،باید از برخی از شوینده های رادیاتور استفاده کنید و بگذارید داخل هسته بخاری خیس بخورد.

    ضد یخ چه رنگی است؟

    بیشتر مردم ضد یخ یا خنک کننده را به رنگ سبز در نظر می گیرند.سال ها بسیاری از ضد یخ ها و خنک کننده ها سبز رنگ بودند؛اما اکنون بسیاری از خنک کننده ها به رنگ های مختلفی عرضه می شوند. آنها می توانند زرد، صورتی، قرمز، آبی یا سبز باشند رنگ آنها بر اساس فرمول شیمیایی ساخته شده ایجاد می شود.

     

    ضد یخ 50/50 چه رنگی است؟

    در صورت مخلوط شدن به قسمت های مساوی با آب،ضد یخ نقطه انجماد را تا منفی35 درجه فارنهایت کاهش داده و دمای جوش را به 223 درجه فارنهایت می رساند.

    ضد یخ پریستون(50/50)چه مشخصاتی دارد؟

    شماره قطعه:                   af_2100

    کنسانتره/اماده استفاده:        اماده برای استفاده

    رنگ خنک کننده:               زرد

    اندازه ظرف خنک کننده:      1 گالن

    نوع ظرف خنک کننده:         بطری پلاستیکی

    خنک کننده های صورتی چه مشخصاتی دارند؟

    کاربرد آنها:                     وسایل نقلیه اتومبیل رانی و سبک آسیایی که به خنک کننده موتور OTA                                      مبتنی بر فسفات نیاز دارند.

    شرکت سازنده:               لکسوس،تویوتا،ساین

    فرمول بندی:                 اتیلن گلیکول فاقد سیلیکات،بورات،نیتریت و آمین

    رنگ محصول:                صورتی

    مشخصات سطح عملکرد:   ASTMD3306,JISK2234

    دیدگاه‌ها
    نام
    ایمیل
    نظر

    جدیدترین محصولات